Dmitry Masleev

Dmitry Masleev
Dmitry Masleev (b. 1988), pianist – First Prize (XV International Tchaikovsky Competition, 2015)

Tuesday, April 22, 2014

Vivaldi Unmasked (Vivaldi and the Four Seasons) – Clio Gould, Charles Hazlewood – BBC, 2002

Antonio Vivaldi
(4 Μαρτίου 1678 - 28 Ιουλίου 1741 • March 4, 1678 - July 28, 1741)

337η επέτειος από τη γέννησή του – 337th anniversary of his birth

Ο μαέστρος Charles Hazlewood ερευνά στη Βενετία τη ζωή του Βιβάλντι, με αφορμή την ιστορία πίσω από το πιο διάσημο έργο του, τις «Τέσσερεις Εποχές».

Conductor Charles Hazlewood explores Venice for the story behind Vivaldi's life and his most famous composition, the "Four Seasons".

Ελληνικοί υπότιτλοι – Greek subtitles



Antonio Vivaldi (1678-1741)

Vivaldi Unmasked (Vivaldi and the Four Seasons)
Ο Βιβάλντι και οι «Τέσσερεις Εποχές»

BBC, 2002

Παραγωγή και σκηνοθεσία – Production and direction: Jill Marshall

Διευθυντής ορχήστρας και παρουσιαστής – Conductor and presenter: Charles Hazlewood

Solo Violin: Clio Gould

(HD 1080p)

Δημοσιεύτηκε στο Youtube για λογαριασμό του Blog: Πρόσωπα της Κλασικής Μουσικής (Faces of Classical Music)

Πρώτη δημοσίευση: 22 Απριλίου 2014 – First publication: April 22, 2014
Αναθεωρημένη δημοσίευση: 4 Μαρτίου 2015  – Reuploaded post: March 4, 2015

Charles Hazlewood & Clio Gould
















Βενετσιάνος συνθέτης και βιολονίστας, ο Αντόνιο Βιβάλντι υπήρξε ένας από τους στυλοβάτες της Δυτικής Μουσικής. Το μεγάλο του ενδιαφέρον για τη μουσική επισκίασε την άλλη του ιδιότητα, αυτή του ιερωμένου, για την οποία ο ίδιος δεν έδειξε ιδιαίτερο ζήλο να τιμήσει.

Ο Αντόνιο Λούτσιο Βιβάλντι (Antonio Lucio Vivaldi) γεννήθηκε στη Βενετία στις 4 Μαρτίου 1678. Βαφτίστηκε την ίδια ημέρα με προτροπή της μαμής του, η οποία φοβήθηκε ότι θα πεθάνει, λόγω των προβλημάτων υγείας που παρουσίασε. Αργότερα διαγνώσθηκε ότι έπασχε από άσθμα, αρρώστια που θα τον ταλαιπωρούσε σε ολόκληρη τη ζωή του.

Την τέχνη του βιολιού τη διδάχθηκε από τον πατέρα του, Τζιοβάνι Μπατίστα Βιβάλντι, επαγγελματία κουρέα, αλλά και αξιόλογο βιολονίστα, μουσικό της Ορχήστρας του Αγίου Μάρκου. Ο πατέρας του ήταν και έντονα θρησκευόμενος άνθρωπος και προετοίμαζε τον νεαρό γιο του για εκκλησιαστική σταδιοδρομία.

Το 1703 ο Αντόνιο χειροτονήθηκε ιερέας και σύντομα απέκτησε το προσωνύμιο «Ο κόκκινος παπάς», εξαιτίας των ξανθών μαλλιών του. Τον ίδιο χρόνο διορίστηκε καθηγητής βιολιού και αρχιμουσικός στο ορφανοτροφείο θηλέων «Οσπεντάλε ντι Πιετά» της Βενετίας. Δεν πέρασε πολύς καιρός και βρήκε την ευκαιρία να απαλλαγεί από τα θρησκευτικά του καθήκοντα, χωρίς να αποσχηματισθεί. Έτσι, αφιερώθηκε αποκλειστικά στη μουσική.

Άρχισε να συνθέτει πυρετωδώς και να γίνεται γνωστός έξω από τα στενά όρια της Βενετίας. Από το 1718 ταξίδευε διαρκώς για να παρουσιάζει τα έργα του, έχοντας ως βάση του τη Μάντοβα. Λέγεται, μάλιστα, ότι σε κάποια περιοδεία του έπαιξε και ενώπιον του Πάπα. Την εποχή εκείνη γνώρισε δύο ετεροθαλείς αδελφές, την Παολίνα Τρεβιζάνα, η οποία έγινε γραμματέας του και την κοντράλτο Άννα Τζίρο ή Ζιρό, η οποία τραγούδησε τους πρωταγωνιστικούς ρόλους σε πολλές όπερές του. Ο Αντόνιο φιλοξενούσε τις κοπέλες στο σπίτι του και οι ψίθυροι έδιναν κι έπαιρναν ότι διατηρούσε ερωτικές σχέσεις και με τις δύο. Ο Βιβάλντι διασκέδαζε με τη φημολογία και απαντούσε ότι η σχέση μαζί τους ήταν αυστηρά φιλική και επαγγελματική.

Το 1725 ο Βιβάλντι παρουσίασε μια σειρά κοντσέρτων για έγχορδα και μπάσο κοντίνουο, με τον τίτλο "Il cimento dell' armonia e dell' inventione" («Η δοκιμή της αρμονίας με τη νεωτερική σύνθεση»). Τα τέσσερα πρώτα από αυτά αποτελούν τις «Τέσσερεις Εποχές», το πιο γνωστό έργο του και ένα από τα δημοφιλέστερα μουσικά έργα. Ο συνθέτης αποδίδει με νότες τις τέσσερεις εποχές του χρόνου, γεγονός που κάνει το έργο να θεωρείται ως πρώιμο δείγμα προγραμματικής μουσικής.

Το 1737 ο καρδινάλιος της Φεράρας ακυρώνει μια παράστασή του, επειδή αρνήθηκε να ιερουργήσει και εξαιτίας της συμβίωσής του με τις δύο αδελφές, που σκανδάλιζε τους πιστούς. Με την πάροδο του χρόνου, η δημοτικότητά του στη Βενετία άρχισε να υποχωρεί και ο Βιβάλντι, απογοητευμένος από τους συμπατριώτες του, ξενιτεύτηκε στη Βιένη (28 Ιουνίου 1741). Ένα μήνα αργότερα, στις 28 Ιουλίου 1841, έφυγε από τη ζωή πάμπτωχος, έχοντας σπαταλήσει όλη του την περιουσία.

Ο Βιβάλντι με το προσωπικό ύφος γραφής έθεσε τα θεμέλια του ώριμου κοντσέρτου μπαρόκ και επηρέασε συνθέτες όπως ο Μπαχ και ο Τέλεμαν. Πολυγραφότατος, συνέθεσε περί τα 850 έργα, αλλά λίγο μετά το θάνατό του ξεχάστηκε. Από την αφάνεια τον ανέσυρε πολύ αργότερα ο Φέλιξ Μέντελσον-Μπαρτόλντυ, όταν ερευνούσε το έργο του Μπαχ, ο οποίος θαύμαζε απεριόριστα τον Βιβάλντι. Ουσιαστικά, όμως, ο Βιβάλντι ανακαλύφθηκε τις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα και σήμερα θεωρείται ως ένας από τους δημοφιλέστερους συνθέτες της μουσικής μπαρόκ.

Πηγή: sansimera.gr



Charles Hazlewood













Clio Gould





















































































Δείτε επίσης – See also

Antonio Vivaldi: The Four Seasons – Julia Fischer, Kenneth Sillito (Two Versions, Full HD 1080p)

Antonio Vivaldi: The Four Seasons (Recomposed by Max Richter) – Daniel Hope, Max Richter, Tito Muñoz

Antonio Vivaldi: Ercole su'l Termodonte – Zachary Stains, Mary-Ellen Nesi, Alan Curtis, John Pascoe

Antonio Vivaldi: Stabat Mater – Carlos Mena, Chiara Banchini

Antonio Vivaldi: Orlando furioso, RV 728 (2 arias) - Marita Paparizou, Claudio Scimone (Audio video)

Antonio Vivaldi: Stabat Mater, RV 621 – Marita Paparizou, Claudio Scimone (Audio video)


No comments:

Post a Comment