DSOLive

DSOLive

Monday, June 30, 2014

Γκούσταβ Μάλερ – H επιστροφή

Γράφει ο Ρούσσος Βρανάς















Πώς στο καλό προέκυψε τόσο ενδιαφέρον; Πριν από μισό αιώνα, οι συμφωνίες του μόλις και μετά βίας έμπαιναν στις αίθουσες. Και συγκέντρωναν κυρίως περίεργους και εμιγκρέδες. Σήμερα, ο Μάλερ έχει εκτοπίσει τον Μπετόβεν. Μόνο στο Λονδίνο έχουν προγραμματιστεί 27 συναυλίες. Ακόμη και η Κίνα δεν μένει ασυγκίνητη. Δεν μπορεί να είναι μονάχα επειδή μόλις έκλεισαν 150 χρόνια από τη γέννηση του ρομαντικού Αυστριακού συνθέτη.

Τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια, μολονότι η κλασική δισκογραφία έχει υποχωρήσει, οι ηχογραφήσεις έργων του Μάλερ έχουν διπλασιαστεί. Από το 1971, με τον «Θάνατο στη Βενετία» του Λουκίνο Βισκόντι, μέχρι σήμερα, με τη μουσική του έχουν επενδυθεί 47 ταινίες. Τον ακούει ακόμη και ο Χάρι Πότερ, όποτε καβαλάει τη μαγική σκούπα του. Παίζεται σε επίσημες κηδείες και σε γάμους, σε συνόδους κορυφής, ακόμη και σε συνάξεις αθεϊστών. Ηγέτες στρέφονται σε αυτόν για στοχασμό και παρηγοριά, όπως ο Γκορμπατσόφ τη χρονιά που έπαψε πια να είναι σοβιετικός ηγέτης. Γιατί ο Μάλερ; «Τι έχει αυτός που δεν το έχουν οι άλλοι σύγχρονοί του;», αναρωτιέται ο μουσικοκριτικός Νόρμαν Λεμπρέχτ στην εφημερίδα «Οστρέλιαν». «Γιατί μας αγγίζει τόσο άμεσα, όσο δεν μας άγγιξε ποτέ ένας Στράους, ένας Σιμπέλιους, ένας Ραχμάνινοφ;». Ο Μάλερ είχε πει: «Δεν είμαι ένας άνθρωπος της εποχής μου. Η εποχή μου θα έρθει κάποτε στο μέλλον». Και η αλήθεια είναι πως σε κανένα από τα έργα του δεν ακολούθησε τους συμβατικούς κανόνες. Ο Μάλερ ασχολήθηκε με ζητήματα οικεία: τον ρατσισμό, τους χώρους δουλειάς, τις ταξικές συγκρούσεις, την κατάρρευση των ανθρώπινων σχέσεων, την αλλοτρίωση, την κατάθλιψη, τις διαβρωτικές συνέπειες της αχαλίνωτης φιλοδοξίας. Με τις τρεις πρώτες συμφωνίες του «μιλάει» για την παιδική φτώχεια, την αλαζονεία της εκκλησίας και την καταστροφή του περιβάλλοντος. Ο Μάλερ χρησιμοποίησε την ίδια του τη ζωή σαν ένα περίγραμμα για όλα όσα έγραψε, σαν ένα μέσον για να κατανοήσει την ανθρώπινη κατάσταση. Και η μουσική του εξέφραζε πάντα τη βαθιά του επιθυμία να θεραπεύσει τον κόσμο – έναν κόσμο που άλλοι, πολύ περισσότερο αρμόδιοι από εκείνον, δεν έδιναν δεκάρα για τη θεραπεία του.

«Είμαι τριπλά άστεγος», δήλωνε ο συνθέτης, εννοώντας με τη φράση αυτή τον αποκλεισμό του όχι μόνο επειδή ήταν Εβραίος, αλλά και επειδή η περιορισμένη απήχηση της μουσικής του έκανε τους κριτικούς να τον θεωρούν περιθωριακό. Όμως, με την έκτη συμφωνία, έγινε ένας νέος Ιερεμίας, προειδοποιώντας ότι η πόλη θα πέσει αν δεν μετανοήσει για τις αμαρτίες της – όπως πράγματι συνέβη με τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, λίγο μετά τον θάνατό του, το 1911.

«Δεν ξέρω τι θα έκανα αν κάποτε μου χτυπούσε την πόρτα ο Μπετόβεν ή ο Μότσαρτ ή ο Μπαχ», γράφει ο Νόρμαν Λεμπρέχτ. «Μα αν ξεπρόβαλλε ποτέ ο Μάλερ, θα τον καλούσα μέσα για φαγητό και κουβέντα. Γιατί δεν είναι απλώς άλλος ένας πεθαμένος μουσικός. Είναι ο συνθέτης της ζωής μας».

Ιούλιος 2010

Πηγή: stavrochoros.pblogs.gr

Sunday, June 29, 2014

Gustav Mahler: Symphony No.3 in D minor – Jaime Korkos, Hugh Wolff

Ο Γκούσταβ Μάλερ ολοκλήρωσε την Τρίτη Συμφωνία του το 1896, δύο χρόνια μετά τη Δεύτερη. Στην ερώτηση γιατί ήταν αναγκαία αυτή η  ακόμη και για τα μέτρα του Μάλερ  τεράστια διάρκεια του έργου, την απάντηση έδωσε προκαταβολικά ο συνθέτης, γράφοντας νωρίτερα το ίδιο έτος σε επιστολή του: «Η συμφωνία μου θα είναι κάτι που ο κόσμος δεν είχε μέχρι τώρα. Ολόκληρη η φύση θα ακούγεται μέσα απ' αυτήν». Μια ιδιαίτερα προκλητική δήλωση, που πάντως δικαιώθηκε από το αποτέλεσμα.

Gustav Mahler (1860-1911)

♪ Symphony No.3 in D minor (1893-1896)


Jaime Korkos, mezzo-soprano

NEC (New England Conservatory) Philharmonia, NEC Women's Choir & Preparatory School Children's Chorus

Μουσική διεύθυνση (Conductor): Hugh Wolff


i. Kräftig. Entschieden




ii. Tempo di Menuetto



iii. Comodo (Scherzando)



iv. Sehr langsam—Misterioso (Στίχοι τραγουδιού: Fredrick Nietzsche από το "Thus Spake Zarathustra")



v. Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
vi. Langsam. Ruhevoll. Empfinden



Jordan Hall, Boston, Massachusetts, 2 Νοεμβρίου 2011 (November 2nd, 2011)

Η συναυλία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της επετείου των 100 χρόνων από το θάνατο του συνθέτη.

(HD 720p)


























































Thursday, June 26, 2014

Gustav Mahler: Totenfeier – Diego Garcia

Το «συμφωνικό ποίημα» Totenfeier (Γιορτή θανάτου) αποτελεί πρώιμη έκδοση του πρώτου μέρους της Δεύτερης Συμφωνίας του Γκούσταβ Μάλερ. Στο encore απολαμβάνουμε το πασίγνωστο Pas de deux, από τη Λίμνη των Κύκνων του Τσαϊκόφσκι. Υπό την μπαγκέτα του Diego Garcia, ερμηνεύει εξαιρετικά η Συμφωνική Ορχήστρα Νέων της Γαλικίας.



Gustav Mahler (1860-1911)

♪ Totenfeier, symphonic poem in C minor (1888)


Orquesta Joven de la Sinfónica de Galicia
Διευθύνει ο Diego Garcia

Palacio de la Ópera de A Coruña, 1η Απριλίου 2013 (April 1st, 2013)

(HD 1080p)































Wednesday, June 25, 2014

Wolfgang Amadeus Mozart: Piano Concerto No.22 in E flat major – David Fray, Marin Alsop

Ο πολυβραβευμένος Γάλλος πιανίστας David Fray και η βραζιλιάνικη Orquestra Sinfônica do Estado de São Paulo υπό τη διεύθυνση της Αμερικανίδας Marin Alsop, ερμηνεύουν με ιδανικό τρόπο το Κοντσέρτο για πιάνο αρ. 22 σε Μι ύφεση μείζονα του Μότσαρτ

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791)

♪ Piano Concerto No.22 in E flat major, K.482 (1785)

David Fray, piano

Orquestra Sinfônica do Estado de São Paulo
Διευθύνει η Marin Alsop

18 Μαρτίου 2011

(HD 1080p)

i. Allegro


ii. Andante


iii. Allegro


Encore & Interview

Robert Schumann (1810-1856)
0:00 Kind im Einschlummern (Kinderszenen Op.15 No.12)
1:35 Der Dichter spricht (Kinderszenen Op.15 No.13)
4:42 Interview with David Fray


Όπως όλα σχεδόν τα κοντσέρτα που έγραψε ο Μότσαρτ για πιάνο, έτσι και το Κοντσέρτο αρ. 22 σε Μι ύφεση μείζονα προοριζόταν για τον ίδιο ως σολίστα και διευθυντή της ορχήστρας. Κατά το δεύτερο ήμισυ του 1785 και τους πρώτους μήνες του επόμενου έτους ο Μότσαρτ ήταν απορροφημένος στη σύνθεση της όπερας «Οι γάμοι του Φίγκαρο». Έτσι, το κοντσέρτο αυτό γράφηκε πολύ βιαστικά, μέσα σε λίγες μόνον ημέρες, και ολοκληρώθηκε στις 16 Δεκεμβρίου του 1785, προκειμένου να παρουσιαστεί σε μια από τις τακτικές συναυλίες συνδρομητών της αυστριακής πρωτεύουσας. Ωστόσο, η ακριβής ημερομηνία της πρώτης αυτής εκτέλεσης παραμένει στο σκοτάδι, με πιο πιθανή την 23η Δεκεμβρίου του 1785. Σε επιστολή του πατέρα του συνθέτη, Leopold, προς την κόρη του Nannerl, τονίζεται το ασυνήθιστο γεγονός της επαναλήψεως του αργού μέρους με απαίτηση του κοινού! Για το έργο αυτό ο συνθέτης του διέθετε ένα σχετικά πλούσιο ορχηστρικό σώμα, αποτελούμενο από 1 φλάουτο, 2 κλαρινέτα, 2 φαγκότα, 2 κόρνα, 2 τρομπέτες, τύμπανα και έγχορδα.

Πηγή: Ιωάννης Φούλιας (2001)















Friday, June 20, 2014

Antonín Dvořák: Symphony No.8 in G major – Rafael Frühbeck de Burgos

Rafael Frühbeck de Burgos
(15 Σεπτεμβρίου 1933 - 11 Ιουνίου 2014 • September 15, 1933 - June 11, 2014)

In Memoriam


Η Συμφωνική Ορχήστρα του Ντιτρόιτ, υπό τη διεύθυνση του Ραφαέλ Φρύμπεκ ντε Μπούργκος, ερμηνεύει την Όγδοη Συμφωνία σε Σολ μείζονα του Αντονίν Ντβόρζακ, έργο εύθυμου χαρακτήρα, εμπνευσμένο από τη λαϊκή μουσική της Βοημίας


Rafael Frühbeck de Burgos conducts Detroit Symphony Orchestra in Antonín Dvořák's Symphony No.8 in G major, a work rollicking character inspired by the folk music of Bohemia




Antonín Dvořák (1841-1904)

♪ Symphony No.8 in G major, Op. 88 (1889)

i. Allegro con brio
ii. Adagio
iii. Allegretto grazioso–Molto Vivace
iv. Allegro ma non troppo

Detroit Symphony Orchestra
Διευθύνει ο Rafael Frühbeck de Burgos

Detroit, Michigan, Orchestra Hall, 16 Μαρτίου 2013 (March 16, 2013)

(480p)







































































Δείτε επίσης – Watch also

• Hector Berlioz: Symphonie fantastique – Rafael Frühbeck de Burgos

• Maurice Ravel: Boléro – Rafael Frühbeck de Burgos

• Joaquín Rodrigo: Concierto de Aranjuez – Pepe Romero, Rafael Frühbeck de Burgos

• Giuseppe Verdi: Messa da Requiem – Rafael Frühbeck de Burgos


Thursday, June 19, 2014

Maurice Ravel: Boléro – Rafael Frühbeck de Burgos

Rafael Frühbeck de Burgos
(15 Σεπτεμβρίου 1933 - 11 Ιουνίου 2014 • September 15, 1933 - June 11, 2014)

In Memoriam


Η πρεμιέρα του «Μπολερό» δόθηκε στις 22 Νοεμβρίου 1928 στην Όπερα των Παρισίων, σε χορογραφία της Μπρονισλάβα Νιζίσκα και σκηνογραφία του Αλεξάντρ Μπενουά. Την Ορχήστρα της Όπερας των Παρισίων διηύθυνε ο Βάλτερ Στάραμ. Η υπόθεση του μπαλέτου, σύμφωνα με το πρόγραμμα της παράστασης: Μέσα σ' ένα καπηλειό, άνθρωποι χορεύουν κάτω από μια λάμπα που κρέμεται από το ταβάνι. Σε απάντηση της πρόσκλησής τους, μια κοπέλα ανεβαίνει πάνω στο τραπέζι και χορεύει όλο και πιο ζωηρά.

Τη Συμφωνική Ορχήστρα της Ραδιοφωνίας της Δανίας διευθύνει ο κορυφαίος Ισπανός αρχιμουσικός Ραφαέλ Φρύμπεκ ντε Μπούργκος, του οποίου ο πρόσφατος θάνατος άφησε φτωχότερη τη διεθνή μουσική σκηνή.



Maurice Ravel (1875-1937)

♪ Boléro (1928)

Ulla Miilmann, solo flute

Danmarks Radio SymfoniOrkestret
Διευθύνει ο Rafael Frühbeck de Burgos

Copenhagen, DR Koncertsalen, 2012


(HD 720p)



Το «Μπολερό» γράφτηκε για μπαλέτο το 1928, κατόπιν παραγγελίας της Ρωσίδας μπαλαρίνας Ίντα Ρουμπινστάιν, αλλά έγινε γνωστό από τις ορχηστρικές του εκτελέσεις.

Αρχικά, η Ρουμπινστάιν ζήτησε από τον Ραβέλ να ενορχηστρώσει 6 κομμάτια από τη σύνθεση για πιάνο του Αλμπένιθ, «Ιμπέρια». Τον πρόλαβε, όμως, ο Ισπανός μαέστρος Ενρίκε Αρμπός, που απέκτησε και τα σχετικά πνευματικά δικαιώματα. Τότε ο Ραβέλ αποφάσισε να ενορχηστρώσει μια δική του παλιά σύνθεση. Όμως, άλλαξε γνώμη και αποφάσισε να γράψει μια νέα σύνθεση.

Η έμπνευση τού ήρθε το καλοκαίρι του 1928, καθώς βρισκόταν σε διακοπές στο παραλιακό θέρετρο του Σεν Ζαν ντε Λιζ. Με το ένα χέρι άρχισε να παίζει μια μελωδία στο πιάνο για τον φίλο του Γκιστάβ Σαμαζέιγ. Σε μια στιγμή του είπε: «Δεν νομίζεις ότι το θέμα αυτό έχει μια επίμονη ποιότητα; Σκοπεύω να το επαναλάβω μερικές φορές χωρίς καμία εξέλιξη, αυξάνοντας βαθμιαία την ορχήστρα, όσο μπορώ». Η σύνθεση είχε αρχικά τον τίτλο «Φαντάνγκο» και στη συνέχεια «Μπολέρο» (γαλλιστί «Μπολερό»). Και οι δύο αυτές ονομασίες παραπέμπουν σε ισπανικούς λαϊκούς χορούς του 18ου αιώνα.

Η πρεμιέρα του «Μπολερό» δόθηκε στις 22 Νοεμβρίου 1928 στην Όπερα των Παρισίων, σε χορογραφία της Μπρονισλάβα Νιζίσκα και σκηνογραφία του Αλεξάντρ Μπενουά. Την Ορχήστρα της Όπερας των Παρισίων διηύθυνε ο Βάλτερ Στάραμ. Η υπόθεση του μπαλέτου, σύμφωνα με το πρόγραμμα της παράστασης: Μέσα σ' ένα καπηλειό, άνθρωποι χορεύουν κάτω από μια λάμπα που κρέμεται από το ταβάνι. Σε απάντηση της πρόσκλησής τους, μια κοπέλα ανεβαίνει πάνω στο τραπέζι και χορεύει όλο και πιο ζωηρά.

Το έργο γνώρισε αμέσως μεγάλη επιτυχία προς μεγάλη έκπληξη του Ραβέλ, που πίστευε ότι δεν θα γινόταν αποδεκτό από τους μουσικούς. Έγραφε στον Κουβανό συνάδελφό του Χοακίν Ντιν: «Δεν έχει καλά - καλά μορφή, δεν έχει ανάπτυξη και μετά βίας έχει μετατροπίες». Η αμερικανική του πρεμιέρα έγινε δεκτή με ουρανομήκεις ζητωκραυγές από το μουσικόφιλο κοινό της Νέας Υόρκης, όταν παρουσιάσθηκε από τον Αρτούρο Τοσκανίνι και τη Φιλαρμονική της αμερικανικής μεγαλούπολης στις 14 Νοεμβρίου 1929. Στην επιτυχία του έργου συνέβαλε αφάνταστα και η διάδοσή του μέσω του γραμμοφώνου. Η πρώτη ηχογράφηση του «Μπολερό» έγινε στις 8 Ιανουαρίου του 1930.

Το «Μπολερό» δεν είναι ένα από τα σπουδαιότερα έργα του Ραβέλ, αλλά είναι το πιο δημοφιλές. Αποτελεί μια αληθινή ενορχηστρωτική πραγματεία. Ο συνθέτης εισάγει ένα - ένα τα διαφορετικά όργανα της ορχήστρας, βασιζόμενος απλώς και μόνο στην επανάληψη ενός κυρίου θέματος, που χωρίζεται σε δύο μουσικές φράσεις. Το έργο αρχίζει με τον ρυθμό του μπολερό, που παίζεται από το ταμπούρο, ενώ οι βιόλες και τα βιολοντσέλα υποστηρίζουν τον ρυθμό. Ο Ραβέλ κατάφερε να αναδείξει τον ανοιχτά ερωτικό χαρακτήρα του ήρεμου, απλού και λικνιστικού σπανιόλικου θέματος, το οποίο επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, σταδιακά μεταβάλλοντας τις αποχρώσεις των μουσικών οργάνων και οδηγώντας τελικά σε μια οργασμική κορύφωση.

Rafael Frühbeck de Burgos











Ulla Miilmann





























































Δείτε επίσης – Watch also

Antonín Dvořák: Symphony No.8 in G major – Rafael Frühbeck de Burgos

Joaquín Rodrigo: Concierto de Aranjuez – Pepe Romero, Rafael Frühbeck de Burgos

Giuseppe Verdi: Messa da Requiem – Rafael Frühbeck de Burgos

Hector Berlioz: Symphonie fantastique – Rafael Frühbeck de Burgos


Manuel de Falla: El Amor Brujo 
 Rafael Frühbeck de Burgos

Tuesday, June 17, 2014

Joaquín Rodrigo: Concierto de Aranjuez – Pepe Romero, Rafael Frühbeck de Burgos

Rafael Frühbeck de Burgos
(15 Σεπτεμβρίου 1933 - 11 Ιουνίου 2014 • September 15, 1933 - June 11, 2014)

In Memoriam


Η γνωστότερη σύνθεση του Ισπανού συνθέτη Χοακίν Ροδρίγο, ένα από τα δημοφιλέστερα έργα του 20ού αιώνα και ίσως το πιο αναγνωρίσιμο έργο της ισπανικής λόγιας μουσικής. Ιδιαίτερα το «Αντάτζιο» έχει χρησιμοποιηθεί κατά κόρο σε ταινίες, διαφημίσεις και ως σήμα σε τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές, με αποτέλεσμα να είναι οικείο στο αφτί του μέσου ακροατή.

Το Concierto de Aranjuez («Κονθιέρτο ντε Αράνχουεθ», όπως προφέρεται ορθότερα στα ισπανικά), είναι ουσιαστικά ένα κοντσέρτο για κιθάρα και ορχήστρα. Γράφτηκε το 1939 στο Παρίσι από τον 38χρονο τότε Ροδρίγο, σε μιαν εποχή που η χώρα του βίωνε την τελευταία φάση του Εμφυλίου Πολέμου και η Ευρώπη βρισκόταν στα πρόθυρα του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.

Πηγή έμπνευσης για τον Ροδρίγο αποτέλεσε το Παλάτι του Αράνχουεθ (Palacio Real de Aranjuez), το οποίο βρίσκεται λίγα χιλιόμετρα έξω από τη Μαδρίτη και αποτελεί τη θερινή κατοικία της βασιλικής οικογένειας της Ισπανίας. Ο τυφλός συνθέτης, που είχε χάσει την όρασή του σε ηλικία τριών ετών, θέλησε να αποδώσει την ατμόσφαιρα του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος στην προοπτική του χρόνου.

Η πρεμιέρα του έργου δόθηκε στις 9 Νοεμβρίου 1940 στη Βαρκελώνη. Τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Βαρκελώνης διηύθυνε ο Θέσαρ Μεντόθα, με σολίστ τον κιθαρίστα Ρεχίνο Σάινθ ντε λα Μάθα, στον οποίο ο Ροδρίγο αφιέρωσε το έργο.



Το «Κονθιέρτο ντε Αράνχουεθ» ερμηνεύει ο παγκοσμίου φήμης κιθαρίστας Πέπε Ρομέρο. Τη Συμφωνική Ορχήστρα της Ραδιοφωνίας της Δανίας διευθύνει ο κορυφαίος Ισπανός αρχιμουσικός Ραφαέλ Φρύμπεκ ντε Μπούργκος, του οποίου ο πρόσφατος θάνατος άφησε φτωχότερη τη διεθνή μουσική σκηνή.



Joaquín Rodrigo (1901-1999)

♪ Concierto de Aranjuez (1939)

i. Allegro con spirito
ii. Adagio
iii. Allegro gentile

Pepe Romero, guitar

Danmarks Radio SymfoniOrkestret
Διευθύνει ο Rafael Frühbeck de Burgos

Copenhagen, DR Koncertsalen, 2013

(HD 720p)

Πηγή για την εισαγωγή: sansimera.gr



























































































Δείτε επίσης – Watch also

• Hector Berlioz: Symphonie fantastique – Rafael Frühbeck de Burgos

• Maurice Ravel: Boléro – Rafael Frühbeck de Burgos

• Joaquín Rodrigo: Concierto de Aranjuez – Pepe Romero, Rafael Frühbeck de Burgos

• Giuseppe Verdi: Messa da Requiem – Rafael Frühbeck de Burgos

• Manuel de Falla: El Amor Brujo - Rafael Frühbeck de Burgos

Monday, June 16, 2014

Giuseppe Verdi: Messa da Requiem – Rafael Frühbeck de Burgos

Rafael Frühbeck de Burgos
(15 Σεπτεμβρίου 1933 - 11 Ιουνίου 2014 • September 15, 1933 - June 11, 2014)

In Memoriam

Υπό τη διεύθυνση του σπουδαίου Ισπανού αρχιμουσικού Ραφαέλ Φρύμπεκ ντε Μπούργκος, ο πρόσφατος θάνατος του οποίου αφήνει ένα δυσαναπλήρωτο κενό στη διεθνή μουσική σκηνή, η Συμφωνική Ορχήστρα της Ραδιοφωνίας της Δανίας και τα φωνητικά σύνολα Danmarks Radio VokalEnsemblet και Danmarks Radio KoncertKoret, μαζί με τους διάσημους σολίστες Ines Salazar (σοπράνο), Julia Gertseva (μεσόφωνο), Aquiles Machado (τενόρο) και Riccardo Zanellato (μπάσο), ερμηνεύουν με τρόπο άμεσο και συγκλονιστικό το «Ρέκβιεμ» του Τζουζέπε Βέρντι.



Giuseppe Verdi (1813-1901)

♪ Messa da Requiem (1874)


i. Introit and Kyrie (chorus, soloists)

ii. Dies irae
Dies irae (chorus)
Tuba mirum (chorus)
Mors stupebit (bass)
Liber scriptus (mezzo-soprano, chorus)
Quid sum miser (soprano, mezzo-soprano, tenor)
Rex tremendae (soloists, chorus)
Recordare (soprano, mezzo-soprano)
Ingemisco (tenor)
Confutatis (bass, chorus)
Lacrymosa (soloists, chorus)
iii. Offertory
Domine Jesu Christe (soloists)
Hostias (soloists)
iv. Sanctus (double chorus)
v. Agnus Dei (soprano, mezzo-soprano, chorus)
vi. Lux aeterna (mezzo-soprano, tenor, bass)
vii. Libera me (soprano, chorus)
Libera me
Dies irae
Requiem aeternam
Libera me

Ines Salazar, soprano
Julia Gertseva, mezzo-soprano
Aquiles Machado, tenor
Riccardo Zanellato, bass

Danmarks Radio VokalEnsemblet
Danmarks Radio KoncertKoret
Danmarks Radio SymfoniOrkestret

Μουσική διεύθυνση (Conductor): Rafael Frühbeck de Burgos

Copenhagen, DR Koncertsalen, 2012

(HD 1080p)


Το 1873 πέθανε στο Μιλάνο ο κορυφαίος Ιταλός συγγραφέας και υποστηρικτής της ενοποίησης της Ιταλίας Αλεσσάντρο Μαντσόνι. Ένθερμος θαυμαστής του, ο μεγάλος συνθέτης Τζουζέπε Βέρντι τον τίμησε συνθέτοντας ένα ρέκβιεμ για μεγάλη συμφωνική ορχήστρα, κουαρτέτο μονωδών και διπλή χορωδία, που έγινε αποδεκτό με ενθουσιασμό παρά τις επιφυλάξεις κάποιων για την οπερατική θεατρικότητά του. Έργο μεγάλης πνοής, το Ρέκβιεμ του αγνωστικιστή Βέρντι ανήκει στην ίδια ομάδα θρησκευτικών έργων κοσμικού χαρακτήρα με το Ρέκβιεμ του Μπερλιόζ και το Γερμανικό Ρέκβιεμ του Μπραμς. Παρά την αρχική επιτυχία, το Ρέκβιεμ ξεχάστηκε γρήγορα και μόνο μετά τον Μεσοπόλεμο ανασύρθηκε από την αφάνεια και εντάχθηκε στο βασικό ρεπερτόριο.

Rafael Frühbeck de Burgos



















































Riccardo Zanellato











Julia Gertseva











Aquiles Machado











Ines Salazar





























































Δείτε επίσης – Watch also

 Giuseppe Verdi: Messa da Requiem – Riccardo Muti

• Hector Berlioz: Symphonie fantastique – Rafael Frühbeck de Burgos

• Antonín Dvořák: Symphony No.8 in G major – Rafael Frühbeck de Burgos

• Maurice Ravel: Boléro – Rafael Frühbeck de Burgos

• Joaquín Rodrigo: Concierto de Aranjuez – Pepe Romero, Rafael Frühbeck de Burgos