Livestream

Livestream
SATURDAY, OCTOBER 21: Los Angeles: 05:00 PM – Detroit, New York, Toronto: 08:00 PM | SUNDAY, OCTOBER 22: London: 01:00 AM – Paris, Brussels, Berlin, Madrid, Rome: 02:00 AM – Moscow, Kiev, Jerusalem, Athens: 03:00 AM – Beijing: 08:00 AM – Tokyo: 09:00 AM | Wei Yu, Eric Nowlin (photo), Detroit Symphony Orchestra, Leonard Slatkin | Live on Livestream

Thursday, December 17, 2015

Ludwig van Beethoven: String Quartets Op.18 No.6 in B flat major | No.11 in F minor, Op.95 | No.16 in F major, Op.135 – Quartetto di Cremona

Ludwig Van Beethoven
(βαπτίστηκε στις 17 Δεκεμβρίου 1770 - 26 Μαρτίου 1827 • baptized on December 17, 1770 - March 26, 1827)

245η επέτειος από τη γέννησή του – 245th anniversary of his birth

Joseph Karl Stieler, Portrait of Beethoven (1819)






















Το Κουαρτέτο εγχόρδων αρ. 6 σε Σι ύφεση μείζονα, το τελευταίο και το πιο δημοφιλές του έργου 18, γράφτηκε από τον Λούντβιχ βαν Μπετόβεν το 1800 και δημοσιεύτηκε το 1801.

Το Έργο 18 περιλαμβάνει τα πρώτα κουαρτέτα εγχόρδων που έγραψε ο Λούντβιχ βαν Μπετόβεν, περί τα τέλη του 18ου αιώνα, πριν ακόμη συμπληρώσει τα τριάντα του χρόνια. Η δεκαετία του 1790 ήταν για τον συνθέτη μια περίοδος έντονης παραγωγικότητας στον τομέα της μουσικής δωματίου· κατά τη διάρκεια εκείνων των χρόνων έγραψε πάνω από είκοσι σημαντικά έργα για μικρά μουσικά σύνολα, συμπεριλαμβανομένων των πρώτων του τρίο για πιάνο, πέντε τρίο για έγχορδα, σονάτες για βιολί και σονάτες για βιολοντσέλο, καθώς και το δημοφιλές Σεπτέτο. Θα ήταν, ωστόσο, αδύνατον να μη συγκρίνει κανείς τα κουαρτέτα του Έργου 18 με τα τελευταία κουαρτέτα των Χάυντν και Μότσαρτ, κάτι που έκαναν άλλωστε αμέτρητοι μουσικοκριτικοί, μουσικολόγοι και ιστορικοί. Για ένα σύντομο χρονικό διάστημα, ο Μπετόβεν μελετούσε αντίστιξη δίπλα στον Χάυντν, ο οποίος έγραψε τα σημαντικότερα κουαρτέτα του μόλις δύο χρόνια πριν τη σύνθεση του Έργου 18, και ο νεαρός συνθέτης σίγουρα γνώριζε καλά τα πιο έξοχα κουαρτέτα του Μότσαρτ.








To τελευταίο έργο της δεύτερης περιόδου* των Κουαρτέτων Εγχόρδων του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν, το Κουαρτέτο αρ. 11 σε Φα ελάσσονα, έργο 95, φέρει την επονομασία "Quartetto Serioso" από την ιταλική λέξη serio (σοβαρό). Το κουαρτέτο αυτό είναι το πιο σύντομο σε διάρκεια σε σχέση με τα προηγούμενα. Γράφτηκε κατά τα έτη 1810-1811 και δημοσιεύθηκε το 1816. Είναι αφιερωμένο στον Nikolaus Zmeskall von Domanovecz, ο οποίος ήταν πιστός οπαδός του Μπετόβεν. Για το συγκεκριμένο κουαρτέτο αναφέρεται ότι ο Μπετόβεν είχε πει πως είναι γραμμένο για έναν μικρό κύκλο από γνώστες και δεν μπορεί ποτέ να εκτελεστεί δημόσια. Το χειρόγραφο του έργου φυλάσσεται στη βιβλιοθήκη της Βιένης.

*Τα Κουαρτέτα Εγχόρδων του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν αποτελούν ένα συνολικό έργο που περιλαμβάνει δεκαέξι κουαρτέτα χωρισμένα σε τρεις χρονικές περιόδους. Η πρώτη περίοδος, 1798-1800, αποτελείται από το έργο 18 (Κουαρτέτα 1-6). Στη δεύτερη περίοδο, 1806-1811, ανήκουν τα έργα 59 (Κουαρτέτα 1-3), 74 και 95. Η τρίτη περίοδος, 1825-1827, περιλαμβάνει τα έργα 127, 130, 133 (Μεγάλη Φούγκα), 131, 132 και 135.








Το Κουαρτέτο Εγχόρδων αρ. 16 σε Φα μείζονα, έργο 135, είναι το τελευταίο κουαρτέτο εγχόρδων του Μπετόβεν, καθώς και το τελευταίο ολοκληρωμένο έργο του. Το τελείωσε τον Οκτώβριο του 1826, λίγους μήνες πριν από την τελευταία του πνοή τον Μάρτιο του 1827. Με το κουαρτέτο αυτό ολοκληρώνεται ο σπουδαιότερος κύκλος με κουαρτέτα εγχόρδων στην ιστορία της Μουσικής.







Λεπτεπίλεπτος λυρισμός και εντυπωσιακή ωριμότητα χαρακτηρίζουν τον ήχο του διεθνούς φήμης ιταλικού κουαρτέτου εγχόρδων Quartetto di Cremona, τα νεαρά μέλη του οποίου κοσμούν με την παρουσία τους φημισμένες μουσικές σκηνές σε όλο τον κόσμο. Το Quartetto di Cremona ερμηνεύει το Κουαρτέτο αρ. 6 σε Σι ύφεση μείζονα, από το έργο 18, το Κουαρτέτο αρ. 11 σε Φα ελάσσονα, έργο 95, και το Κουαρτέτο αρ. 16 σε Φα μείζονα, έργο 135, του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν. Η συναυλία δόθηκε στη μεσαιωνική Εκκλησία Santa Maria Mater Domini, γνωστή επίσης και ως Εκκλησία του Αγίου Μάρκου, στην ιταλική πόλη Ponzano di Fermo, στις 31 Ιουλίου 2012.



Ludwig Van Beethoven (1770-1827)

♪ String Quartet Op.18 No.6 in B flat major (1800)


i. Allegro con brio

ii. Adagio, ma non troppo
iii. Scherzo: Allegro
iv. La Malinconia: Adagio — Allegretto quasi allegro


♪ String Quartet No.11 in F minor, Op.95 (1810)

i. Allegro con brio

ii. Allegretto ma non troppo
iii. Allegro assai vivace ma serioso – Più Allegro
iv. Larghetto espressivo – Allegretto agitato – Allegro


♪ String Quartet No.16 in F major, Op.135 (1826)

i. Allegretto
ii. Vivace
iii. Lento assai, cantante e tranquillo
iv. Grave ma non troppo tratto – Allegro


Quartetto di Cremona


Cristiano Gualco, violin Guarneri del Gesù 1737

Paolo Andreoli, violin G.B. Guadagnini 1757
Simone Gramaglia, viola Giordano 1995
Giovanni Scaglione, cello Capicchioni 1975

Chiesa di San Marco, 
Ponzano di Fermo, July 31, 2012 (Εκκλησία του Αγίου Μάρκου, Ponzano di Fermo, 31 Ιουλίου 2012)


(HD 720p)














Ο Μπετόβεν γεννήθηκε στη Βόννη το 1770. Η ακριβής ημερομηνία γέννησης του δεν είναι γνωστή, βαφτίστηκε όμως στις 17 Δεκεμβρίου. Καταγόταν από μουσική οικογένεια, αν και κανένας από τους προγόνους του δεν διακρίθηκε στη σύνθεση. Ο παππούς του ήταν φλαμανδικής καταγωγής και διευθυντής χορωδίας στην Αυλή του Πρίγκιπα Εκλέκτορα της Κολωνίας στη Βόννη. Ο πατέρας του, Johann van Beethoven, εργάστηκε ως επαγγελματίας τενόρος στην ίδια χορωδία ενώ παρέδιδε και μαθήματα πιάνου και τραγουδιού. Παράλληλα αποτέλεσε τον πρώτο δάσκαλο μουσικής του Λούντβιχ, ωστόσο η σχέση τους ήταν μάλλον κακή, καθώς ο πατέρας του τον καταπίεζε διαρκώς και προσπαθούσε να τον εκμεταλλευτεί παρουσιάζοντάς τον ως παιδί θαύμα, όπως ήταν ο Μότσαρτ. Αργότερα, ο Κρίστιαν Νέεφε (Christian Neefe) ανέλαβε το έργο της μουσικής του εκπαίδευσης.

Σε ηλικία 12 ετών δημοσιεύτηκε η πρώτη του σύνθεση και ο Νέεφε δήλωσε πως επρόκειτο για τον νέο Μότσαρτ. Ο Μπετόβεν συνέχισε να συνθέτει έργα ενώ συγχρόνως άρχισε να εργάζεται ως οργανίστας στην Αυλή. Το 1787 μια ξαφνική αρρώστια της μητέρας του, στερεί τη δυνατότητα από τον νεαρό Μπετόβεν να μεταβεί στη Βιένη προκειμένου να κάνει μαθήματα με τον Μότσαρτ. Λίγο αργότερα όμως, το 1792, ο Γιόζεφ Χάυντν κανόνισε να πάει τελικά στη Βιένη για να αναλάβει τη διδασκαλία του. Η εκπαίδευσή του στο πλευρό του Χάυντν διήρκεσε συνολικά δύο χρόνια. Επιπλέον σπούδασε αντίστιξη για ένα χρόνο με τον Γιόχαν Γκέοργκ Αλμπρεχτσμπέργκερ (Johann Georg Allbrehtsberger) και φωνητική σύνθεση με τον Αντόνιο Σαλιέρι (Antonio Salieri). Σταδιακά, άρχισε να αναγνωρίζεται η αξία του, αρχικά ως πιανίστας αλλά αργότερα και ως συνθέτης. Σε αντίθεση με την πλειοψηφία των συνθετών της εποχής, ο Μπετόβεν δεν ανήκε στην Αυλή ούτε εργάστηκε για την εκκλησία, αλλά διατήρησε την ανεξαρτησία του ως συνθέτης. Κατόρθωνε να συντηρείται είτε με έσοδα από τις δημόσιες συναυλίες του, είτε παράγοντας και έργα κατά παραγγελία. Την πρώτη δημιουργική του περίοδο κατάφερε να καθιερωθεί στη Βιένη χάρη στη σημαντική υποστήριξη του αριστοκρατικού κύκλου της Αυστρίας, της Βοημίας και της Ουγγαρίας.

Ένα από τα σημαντικότερα και το πιο τραγικό γεγονός της ζωής του Μπετόβεν αποτέλεσε η κώφωση του. Άρχισε να χάνει την ακοή του σταδιακά από την ηλικία των 26 ετών, το 1796 (κατά άλλους αρχίζει λίγα χρόνια αργότερα) και, περίπου το 1820, θεωρείται πως ήταν ολοκληρωτικά κωφός. Το γεγονός αυτό προκαλούσε μεγάλη θλίψη στον Μπετόβεν, η οποία αποτυπώνεται και σε γράμμα του προς τους αδελφούς του, το 1802, με την παράκληση να διαβαστεί μετά το θάνατό του, γνωστό και ως Διαθήκη του Heiligenstadt. Παρά την απώλεια της ακοής του, έγραψε μουσική μέχρι το τέλος της ζωής του. Η υγεία του Μπετόβεν ήταν γενικά κακή και το 1826 επιδεινώθηκε δραστικά, γεγονός που οδήγησε και στο θάνατο του τον επόμενο χρόνο (στις 26 Μαρτίου).

Στην κηδεία του Μπετόβεν, που έγινε στις 29 Μαρτίου, ο Φραντς Σούμπερτ ήταν ένας από τους 36 λαμπαδηφόρους.

el.wikipedia.org













Composer and pianist Ludwig Van Beethoven, widely considered the greatest composer of all time, was born on or about December 16, 1770 in the city of Bonn in the Electorate of Cologne, a principality of the Holy Roman Empire. Although his exact date of birth is uncertain, Beethoven was baptized on December 17, 1770.

Since as a matter of law and custom, babies were baptized within 24 hours of birth, December 16 is his most likely birthdate. However, Beethoven himself mistakenly believed that he was born two years later, in 1772, and he stubbornly insisted on the incorrect date even when presented with official papers that proved beyond any reasonable doubt that 1770 was his true birth year.


Read more














Quartetto di Cremona

Internationally renowned for their "extremely mature and lyrical sound" (Strad), the Quartetto di Cremona now graces the stages of the most prestigious venues. Their focus and intensity brings life to music from the "tight blend and immaculate voicing" of their Brahms to the "sleek and elegant" dynamic countouring of their Mozart (Strad). The Quartetto di Cremona's dedication to their work as a string quartet shows through their music.

The Quartetto di Cremona formed in 2000 at the Stauffer Academy in Cremona and continued their studies with Hatto Beyerle. In 2005 the Quartetto di Cremona received a Borletti-Buitoni Trust Fellowship.

Building on their early successes, the Quartetto di Cremona has played to critical acclaim at the most important venues and festivals in Europe including at the Beethoven Haus and BeethovenFest Bonn, Konzerthaus (Berlin), Klara Festival (Brussels), Mecklenberg Vorpommen Music Festival, Båstad Chamber Music Festival, Turku Music Festival, Handelsbeurs (Gent), Moving on Music Festival (Northern Ireland, recorded by BBC Radio 3), and numerous performances at the Wigmore Hall (London).

The Quartetto di Cremona has toured extensively in Australia and performed at the renowned Perth International Art Festival Australia. In the USA, they recently won the eleventh Web Concert Hall Competition and they will perform at Metropolitan Museum in March 2013.

In their homeland of Italy they have made their name performing at the Accademia di S. Cecilia in Rome and at the most renowned Italian music societies. The Quartet was nominated "Artist in Residence" at the Societa' del Quartetto of Milan and will be involved in various projects culminating in 2014 for the 150th anniversary of the Societa' del Quartetto – when they will perform the complete cycle of Beethoven quartets.

Recent and forthcoming tours include engagements in the USA, Japan, Mexico and China and in Europe the Quartetto di Cremona will tour the UK, Italy, Scandinavia, Germany, and make a debut tour of Austria.

Their extensive repertoire ranges from the early Haydn quartets to Wolfgang Rihm and Helmut Lachenmann, with particular interest in contemporary Italian music including the composers Fabio Vacchi, Luciano Berio and Luigi Nono.

Their debut recording for Decca encompassed the complete string quartets by Fabio Vacchi, released in April 2011. From July 2012 over the next two seasons the Quartetto di Cremona will record the complete Beethoven String Quartets for the German label Audite, which also issued Italian Journey, dedicated to Italian composers in November 2012.

An important part of the Quartetto di Cremona's activity is teaching master classes throughout Europe. Since Autumn 2011, the Quartet has taught at the Walter Stauffer Academy in Cremona.

The Quartetto di Cremona has been chosen as a testimonial of the International project "Friends of Stradivari".

quartettodicremona.com














Δείτε όλες τις δημοσιεύσεις για τον Μπετόβεν / See all the posts for Beethoven

No comments:

Post a Comment