Livestream

Livestream
SATURDAY, OCTOBER 21: Los Angeles: 05:00 PM – Detroit, New York, Toronto: 08:00 PM | SUNDAY, OCTOBER 22: London: 01:00 AM – Paris, Brussels, Berlin, Madrid, Rome: 02:00 AM – Moscow, Kiev, Jerusalem, Athens: 03:00 AM – Beijing: 08:00 AM – Tokyo: 09:00 AM | Wei Yu, Eric Nowlin (photo), Detroit Symphony Orchestra, Leonard Slatkin | Live on Livestream

Monday, April 18, 2016

Gabriel Fauré: Requiem in D minor | Cantique de Jean Racine | Messe Basse – Choir of King's College, Stephen Cleobury (Audio video)

Με το έργο του, ο Γάλλος συνθέτης της ύστερης Ρομαντικής περιόδου, Γκαμπριέλ Φωρέ, ο οποίος υπήρξε επίσης οργανίστας, πιανίστας και δάσκαλος μουσικής, επηρέασε σημαντικά πολλούς συνθέτες του 20ού αιώνα.

Στο «Ρέκβιεμ», ένα από τα σπουδαιότερα έργα του, ο Φωρέ οραματίζεται ήδη την αντίπερα όχθη του Αχέροντα και μια μεταθανάτια ζωή σαν μια χαρούμενη απελευθέρωση, μια πορεία προς την ευτυχία, αντί μιαν εμπειρία υπέρτατης θλίψης. Προσπερνά την τόσο οικεία στην καθολική εκκλησιαστική μουσική έκφραση του φόβου μπροστά στην Ημέρα της Κρίσης, αναζητώντας την ηρεμία της αιώνιας ανάπαυσης. Η μουσική διαγράφει μια συνεχή ανάταση μέχρι την τελική, φωτεινή ευδαιμονία του In Paradisum.

Ο Φωρέ συνέθεσε το «Ρέκβιεμ» στα τέλη της δεκαετίας του 1880, το αναθεωρήθηκε το 1890 και το ολοκλήρωσε το 1900. Στην πρώτη του μορφή, το έργο παρουσιάστηκε στην εκκλησία Madeleine στο Παρίσι, το 1888. Το έργο αποτελείται από επτά μέρη και απαιτεί δύο σολίστες (σοπράνο και βαρύτονο), μεικτή χορωδία, ορχήστρα και εκκλησιαστικό όργανο.

Το «Ρέκβιεμ» σε Ρε ελάσσονα, έργο 48, του Γκαμπριέλ Φωρέ, ερμηνεύουν, υπό τη διεύθυνση του Stephen Cleobury, η Orchestra for the Age of Enlightenment και η Χορωδία του King's College του Κέιμπριτζ. Συμπράττουν οι σολίστες Gerald Finley (βαρύτονος), Tom Rickard (αγόρι σοπράνο), Ken Aiso (βιολί) και Douglas Tang (εκκλησιαστικό όργανο).

Στην παρούσα ηχογράφηση, η οποία έγινε στο Παρεκκλήσιο του Κολεγίου King's, από τις 9 έως τις 14 Ιανουαρίου 2014, παρουσιάζονται δύο ακόμη πολύ γνωστά έργα του Γκαμπριέλ Φωρέ. Η σύνθεση για μεικτή χορωδία και πιάνο ή όργανο, "Cantique de Jean Racine", έργο 11, άρχισε να γράφεται το 1864 για έναν διαγωνισμό σύνθεσης της École Niedermeyer de Paris, όπου κέρδισε τελικά το πρώτο βραβείο, όταν ο Φωρέ ήταν μόλις δεκαεννέα χρόνων, και ολοκληρώθηκε το επόμενο έτος. Το έργο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1866. Η σύνθεση "Messe Basse" άρχισε να γράφεται το καλοκαίρι του 1881 και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στις 4 Σεπτεμβρίου του ίδιου έτους.

Το "Cantique de Jean Racine", έργο 11, του Γκαμπριέλ Φωρέ, ερμηνεύουν, και πάλι υπό τη διεύθυνση του Stephen Cleobury, η Χορωδία του King's College του Κέιμπριτζ και ο Tom Etheridge (εκκλησιαστικό όργανο). Το έργο "Messe Basse", πάντα υπό τη διεύθυνση του Stephen Cleobury, ερμηνεύουν η Χορωδία του King's College του Κέιμπριτζ και οι σολίστες Joshua Curtis (αγόρι σοπράνο), Adam Banwell (αγόρι σοπράνο) και Tom Etheridge (εκκλησιαστικό όργανο).



It's common to find the Requiem in D minor, the Cantique de Jean Racine, and the Messe basse of Gabriel Fauré programmed together, and at first glance, this 2014 SACD release from Stephen Cleobury and the Choir of King's College, Cambridge, resembles many other recordings of these beloved works. What distinguishes this performance of the Requiem, though, is the period treatment it receives in Marc Rigaudière's fresh reconstruction of the 1889 liturgical premiere. The choir of men and boys is accompanied by the Orchestra of the Age of Enlightenment, which employs a small string section, augmented by harp and brass, and the organist uses stops comparable to the registration of the organ in L'église de la Madeleine in Paris, where the work was first given. Somewhat surprising is the truncated offertory, the Hostias for baritone solo, which is the earliest version; for the sake of completeness, the full Offertoire in John Rutter's edition is provided separately (track 9). This isn't the first time Fauré's original version has been recorded, but this performance is remarkable for the pains Cleobury and his musicians have taken to render the work as close as possible to its first state. Similarly, the Cantique de Jean Racine is performed as originally written for choir and organ. This is a wonderful recording that will please listeners who are interested in historically informed performances, though many who love the better known 1901 orchestral version of the Requiem may be disappointed by the leaner feeling of this performance.

Source: Blair Sanderson (allmusic.com)

[The video was removed for "copyright reasons"  – Το βίντεο αφαιρέθηκε για λόγους «πνευματικών δικαιωμάτων»]

Gabriel Fauré (1845-1924)

1. Requiem in D minor, Op.48 (1887-1900)

a.  Requiem in D minor, Op.48 (ed. Marc Rigaudière)

i. Introit – Kyrie
ii. Offertoire
iii. Sanctus
iv. Pie Jesu
v. Agnus Dei
vi. Libera me
vii. In paradisum

Gerald Finley, baritone
Tom Rickard, boy soprano
Ken Aiso, violin
Douglas Tang, organ
Orchestra for the Age of Enlightenment
Choir of King's College, Cambridge


b.  Requiem in D minor, Op.48 (ed. John Ruttler)

ii. Offertoire

Gerald Finley, baritone
Douglas Tang, organ
Orchestra for the Age of Enlightenment
Choir of King's College, Cambridge


2. Cantique de Jean Racine, Op.11 (1865)

Tom Etheridge, organ
Choir of King's College, Cambridge


3. Messe Basse (1881)

i. Kyrie (*)
ii. Sanctus
iii. Benedictus (**)
iv. Agnus Dei

Joshua Curtis, boy soprano (*)
Adam Banwell, boy soprano (**)
Tom Etheridge, organ
Choir of King's College, Cambridge

Stephen Cleobury, conductor

Recorded in the Chapel of King's College, Cambridge, 9-14 January 2014

The Choir of King's College, Cambridge, 2014

(HD 1080p – Audio video)

The Choir of Kings College, Cambridge & Stephen Cleobury













Δείτε επίσης – Watch also

Carols from King's: A Celebration of Christmas – Choir of King's College, Stephen Cloebury (2011, HD 1080p)

No comments:

Post a Comment