Lukas Geniušas

Lukas Geniušas
Lukas Geniušas (b. 1990), pianist – Second Prize (XV International Tchaikovsky Competition, 2015)

Saturday, March 04, 2017

Daniel Kharitonov plays Pyotr Ilyich Tchaikovsky: Piano Concerto No.1 in B flat minor, & Franz Liszt: Piano Concerto No.1 in E flat major – State Academic Symphony Orchestra "Evgeny Svetlanov", Alexey Bogorad – XV International Tchaikovsky Competition, 2015, Piano / Final Round
















The International Tchaikovsky Competition, first held more than 50 years ago, is not only a valuable asset of Russian musical culture but is also one of the major events in the international music community. The International Tchaikovsky Competition is held once every four years

The first, in 1958, included two disciplines – piano and violin. Beginning with the second competition, in 1962, a cello category was added, and the vocal division was introduced during the third competition in 1966. In 1990, a fifth discipline was announced for the IX International Tchaikovsky Competition – a contest for violin makers which was held before the main competition.

The XV International Tchaikovsky Competition was held in Moscow and St Petersburg from June 15 to July 3, 2015, and was dedicated to the 175th anniversary of the great Russian composer.

In the competition participated more than 600 artists from 45 countries.

On the jury for piano was the distinguished pianists Dmitri Bashkirov, Boris Berezovsky, Michel Béroff, Peter Donohoe, Sergei Dorensky, Barry Douglas, Denis Matsuev, Vladimir Ovchinnikov, Alexander Toradze, Vladimir Feltsman, Klaus Hellwig, and the founder and director of the Verbier International Festival and Academy, Martin Engström.



The Piano Concerto No.1 in B flat minor, Op.23, was composed by Pyotr Ilyich Tchaikovsky between November 1874 and February 1875. It was revised in the summer of 1879 and again in December 1888. The first version received heavy criticism from Nikolai Rubinstein, Tchaikovsky's desired pianist. Rubinstein later repudiated his previous accusations and became a fervent champion of the work. It is one of the most popular of Tchaikovsky's compositions and among the best known of all piano concertos.

Source: en.wikipedia.org



The genesis of Liszt's Piano Concerto No.1 in E flat major dates to 1830, when the composer sketched out the main theme in a notebook. It wasn't until the 1840s, however, that Liszt actually commenced work on the concerto. As a neophyte in the art of orchestration – his output to that point consisted almost entirely of keyboard music – Liszt enlisted the assistance of his pupil Joachim Raff in providing the work an instrumental skin. Liszt completed the concerto in 1849 but made a number of revisions over the next several years. The final version of the work dates from 1856.

Source: Robert Cummings (allmusic.com)


The Piano Concerto No.1 in E flat major premiered in Weimar on February 17, 1855, with Liszt at the piano and Hector Berlioz conducting.

Orchestration: piccolo, 2 flutes, 2 oboes, 2 clarinets, 2 bassoons, 2 horns, 2 trumpets, 3 trombones, timpani, cymbals, triangle, strings, and solo piano.










Ο 15ος Διεθνής Διαγωνισμός Τσαϊκόφσκι, ο οποίος ήταν αφιερωμένος στην 175η επέτειο από τη γέννηση του μεγάλου Ρώσου συνθέτη, πραγματοποιήθηκε στη Μόσχα και στην Αγία Πετρούπολη από τις 15 Ιουνίου έως τις 3 Ιουλίου 2015.

Στο πλαίσιο του τελικού του διαγωνισμού στην κατηγορία του πιάνου, ο Ρώσος πιανίστας Daniel Kharitonov (γενν. 1998), ο οποίος μοιράστηκε την τρίτη θέση με τον επίσης Ρώσο Sergei Redkin, ερμήνευσε το Κοντσέρτο για πιάνο αρ. 1 σε Σι ύφεση ελάσσονα, έργο 23, του Πιότρ Ιλίτς Τσαϊκόφσκι, και το Κοντσέρτο για πιάνο αρ. 1 σε Μι ύφεση μείζονα, S.124, του Φραντς Λιστ. Τη State Academic Symphony Orchestra "Evgeny Svetlanov" διηύθυνε ο ταλαντούχος Ρώσος μαέστρος Alexey Bogorad.

Η συναυλία έλαβε χώρα στη Μεγάλη Αίθουσα του Ωδείου της Μόσχας, στις 30 Ιουνίου 2015.

Ο Διεθνής Διαγωνισμός Τσαϊκόφσκι, ο οποίος πραγματοποιείται κάθε τέσσερα χρόνια, είναι ίσως ο σημαντικότερος διαγωνισμός στο χώρο της κλασικής μουσικής. Ο διαγωνισμός διοργανώθηκε για πρώτη φορά το 1958, περιλαμβάνοντας μόνο δύο κατηγορίες: του βιολιού και του πιάνου. Το 1962, στη δεύτερη διοργάνωση, προστέθηκε η κατηγορία του βιολοντσέλου, ενώ στην τρίτη διοργάνωση του διαγωνισμού, το 1966, προστέθηκε ακόμη η κατηγορία της φωνής.

Στον 15ο Διαγωνισμό, το 2015, συμμετείχαν περισσότεροι από εξακόσιοι καλλιτέχνες από 45 χώρες, οι οποίοι διαγωνίστηκαν και στις τέσσερεις κατηγορίες: πιάνο, βιολί, βιολοντσέλο και φωνή.

Την κριτική επιτροπή για την κατηγορία του πιάνου αποτελούσαν οι διακεκριμένοι πιανίστες Dmitri Bashkirov, Boris Berezovsky, Michel Béroff, Peter Donohoe, Sergei Dorensky, Barry Douglas, Denis Matsuev, Vladimir Ovchinnikov, Alexander Toradze, Vladimir Feltsman, Klaus Hellwig, καθώς επίσης και ο Martin Engström, ιδρυτής και διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ και της Ακαδημίας του Βερμπιέρ.



Ο Πιότρ Ιλίτς Τσαϊκόφσκι άρχισε να συνθέτει το Κοντσέρτο για πιάνο αρ. 1 σε Σι ύφεση ελάσσονα, έργο 23, τον Νοέμβριο του 1874 και το ολοκλήρωσε τον Φεβρουάριο του 1875. Αρχικά σκόπευε να το αφιερώσει στον φίλο του, πιανίστα Νικολάι Ρουμπινστάιν (1835-1881), αλλά όταν αυτός σε μια πρώτη ακρόαση του έργου στο Ωδείο της Μόσχας, στις 5 Ιανουαρίου 1875, το χαρακτήρισε «κοινότοπο» και «προχειροφτιαγμένο», οι σχέσεις των δύο ανδρών ψυχράνθηκαν. Ο συνθέτης ένιωσε βαθύτατα πληγωμένος και απέσυρε την αφιέρωση, την οποία πρόσφερε στον Γερμανό πιανίστα και διευθυντή ορχήστρας Χανς φον Μπίλοβ (1830-1894), ο οποίος σε ένα πρόσφατο άρθρο του είχε χαρακτηρίσει τον Τσαϊκόφσκι «έναν πολλά υποσχόμενο συνθέτη».

Ο φον Μπίλοβ κολακεύτηκε από την αφιέρωση και στην ευχαριστήρια επιστολή του προς τον συνθέτη του δήλωνε τον θαυμασμό του και τον κατέτασσε μεταξύ των πέντε καλύτερων σύγχρονων συνθετών τους οποίους εκτιμούσε· οι άλλοι τέσσερεις ήταν οι Μπραμς, Ραφ, Ραϊνμπέργκερ και Σαιν-Σανς. Στις 25 Οκτωβρίου του 1875 ο Μπίλοβ παρουσίασε για πρώτη φορά το Κοντσέρτο, στη Βοστόνη των ΗΠΑ, όπου βρισκόταν για καλλιτεχνική περιοδεία, ενθουσιάζοντας κοινό και κριτικούς.

Στις 13 Νοεμβρίου του ίδιου χρόνου ήταν η σειρά του ρωσικού μουσικόφιλου κοινού να υποδεχθεί θερμά το Κοντσέρτο του Τσαϊκόφσκι. Το πρωτοπαρουσίασε σε συναυλία στην Αγία Πετρούπολη ο Ρώσος πιανίστας και μουσικοδιδάσκαλος  Γκούσταβ Κρος (1831-1885). Λίγες ημέρες αργότερα, στις 3 Δεκεμβρίου, ήταν σειρά των κατοίκων της Μόσχας να αποθεώσουν τον συνθέτη. Το Κοντσέρτο ερμήνευσε ο Νικολάι Ρουμπινστάιν, ο οποίος, εν τω μεταξύ, είχε αναθεωρήσει τη στάση του απέναντι στο έργο και από δεινός επικριτής του είχε μεταμορφωθεί σε ενθουσιώδη υποστηρικτή του. Σε αναθεωρήσεις του έργου προέβη και ο Τσαϊκόφσκι, λαμβάνοντας σοβαρά, όπως φαίνεται τις υποδείξεις του φίλου του. Η πρώτη έγινε το καλοκαίρι του 1879 και η οριστική τον Δεκέμβριο του 1888.

Πηγή: sansimera.gr



Ο Φραντς Λιστ έγραψε έργα για ορχήστρα, για πιάνο και ορχήστρα, χορωδιακά και έργα για σόλο πιάνο. Τα τελευταία είναι και τα πιο δεξιοτεχνικά, αφού ο ίδιος, με την εκπληκτική τεχνική του, εκμεταλλεύτηκε όλες τις δυνατότητες του οργάνου. Στα έργα του εναλλάσσονται στιγμές υπερβολικής δεξιοτεχνίας με στιγμές λυρισμού και ποιητικότητας και εμφανίζονται πολλές αρμονικές και μορφολογικές καινοτομίες. Ενδεικτικά παραδείγματα των μορφολογικών καινοτομιών του είναι τα δύο Κοντσέρτα για πιάνο και ορχήστρα και η Σονάτα για πιάνο. Το Πρώτο Κοντσέρτο, σε Μι ύφεση μείζονα, το επεξεργαζόταν από το 1830 αλλά το παρουσίασε στην τελική μορφή του το 1855. Δεν ακολουθεί την παραδοσιακή δομή του κοντσέρτου, ενώ σε όλα τα μέρη του έργου επεξεργάζεται το ίδιο θεματικό υλικό. Εξαιρετικά ασυνήθιστη για την εποχή ήταν η χρήση του τριγώνου στο τρίτο μέρος. Όπως το Δεύτερο Κοντσέρτο, σε Λα μείζονα, το οποίο γράφτηκε μεταξύ των ετών 1839 και 1861, έργο που επίσης δεν ακολουθεί την παραδοσιακή δομή, αλλά και η Σονάτα για πιάνο, σε Σι μείζονα, η οποία ολοκληρώθηκε το 1853 και παρουσιάστηκε στο κοινό το 1858, το Πρώτο Κοντσέρτο αντιμετωπίστηκε με την ίδια δυσπιστία από τους κριτικούς και μόνο τον 20ό αιώνα καθιερώθηκε στο πιανιστικό ρεπερτόριο.

Πηγή: el.wikipedia.org


Το Κοντσέρτο για πιάνο αρ. 1 σε Μι ύφεση μείζονα, S.124, του Φραντς Λιστ, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη Βαϊμάρη στις 17 Φεβρουαρίου 1855, με τον συνθέτη στο πιάνο και διευθυντή ορχήστρας τον Εκτόρ Μπερλιόζ.

Μουσικά όργανα που απαιτούνται για την εκτέλεση του έργου: πίκολο (έχει το μισό μέγεθος από το φλάουτο και είναι μια οκτάβα ψηλότερο), 2 φλάουτα, 2 όμποε, 2 κλαρινέτα, 2 φαγκότα, 2 κόρνα, 2 τρομπέτες, 3 τρομπόνια, τύμπανα, κύμβαλα, τρίγωνο, έγχορδα και σόλο πιάνο.



XV International Tchaikovsky Competition, 2015, Piano / Final Round


Pyotr Ilyich Tchaikovsky (1840-1893)

♪ Piano Concerto No.1 in B flat minor, Op.23 (1874-1875, 1879, 1888) [00:00]*


i. Allegro non troppo e molto maestoso

ii. Andantino semplice
iii. Allegro con fuoco


Franz Liszt (1811-1886)

♪ Piano Concerto No.1 in E flat major, S.124 (1835-1856) [36:55]


i. Allegro maestoso
ii. Quasi adagio
iii. Allegretto vivace. Allegro animato
iv. Allegro marziale animato


Daniel Kharitonov, piano – Third Prize**

State Academic Symphony Orchestra "Evgeny Svetlanov"
Conductor: Alexey Bogorad

Great Hall of the Moscow Conservatory, June 30, 2015


(HD 720p)


* Start time of each work

** Third place was shared by Daniel Kharitonov and Sergei Redkin



Born in Yuzhno-Sakhalinsk in the Russian Far East on December 22, 1998, Daniel Kharitonov emerged as one of the brightest talents of the 15th Tchaikovsky International Competition in 2015 at the age of 16, when his triumphant performance brought him the Third Prize.

Since his successful debut with The Mariinsky Orchestra under Valery Gergiev in 2013, Kharitonov became a regular with the orchestra and has already toured with them to China and Italy, and performed across Russia on the Moscow Easter Festival tours in 2014 and 2015. Other highlights in his native Russia include concerts with the State Academic Symphony Orchestra "Evgeny Svetlanov" and National Philharmonic of Russia, and recitals in halls such as the Tchaikovsky Concert Hall, Great Hall of the Moscow Conservatory and Moscow International Performing Arts Center. He has participated at festivals such as Stars of the White Nights, Stars on Baikal and Crescendo, and regularly works with the Spivakov International Charity Foundation in Moscow.

Elsewhere, Kharitonov gave an electrifying performance at Carnegie Hall in 2013 as part of the Musical Olympus International Festival's gala concert and has also appeared at the Annecy Classic and International de Colmar festivals in France.

In early 2016 Kharitonov debuted with the China Philharmonic Orchestra, Guangzhou Symphony Orchestra and Orquestra Sinfônica Municipal de São Paulo to great critical acclaim and returned to Japan with the Moscow State Symphony Orchestra under Pavel Kogan. Later this season Kharitonov will appear in recital at the Duszniki International Chopin Piano Festival, Schubertíada a Vilabertran and as part of the Scherzo Jóvenes Intérpretes series. Upcoming concert performances include his much anticipated debut with the London Chamber Orchestra under Vladimir Ashkenazy and a tour of China with the National Philharmonic of Russia under Vladimir Spivakov.

Source: harrisonparrott.com



























































More photos


See also


Daniel Kharitonov – All the posts










No comments:

Post a Comment