Ilya Rashkovskiy

Ilya Rashkovskiy
Ilya Rashkovskiy (b. 1984), pianist

Sunday, September 21, 2014

Πρόγραμμα 2014-2015 του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών – Επιλογές και Προτάσεις: πού θα πάμε και πού όχι















Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, Γιώργος Κουρουπός παρουσίασε το πρόγραμμα της περιόδου 2014-2015.

«Το Μέγαρο θα κληθεί να κερδίσει τρία στοιχήματα» είπε ο Γιώργος Κουρουπός. «Στηρίζεται σε μία πολύ προηγμένη τεχνολογία, αλλά και σε ένα στελεχικό δυναμικό που διαθέτει υψηλή τεχνογνωσία και μεγάλη πείρα. Η όποια οικονομική προσαρμογή δεν θα πρέπει να διαταράξει αυτή τη σχέση. Η απολύτως αναγκαία αξιοποίηση των χώρων με οικονομικά κριτήρια δεν θα πρέπει να λειτουργήσει εις βάρος του πολιτιστικού - πνευματικού και παιδαγωγικού ρόλου του Μεγάρου. Η ενίσχυση της εποπτείας του κράτους – όχι μόνο θεμιτή, αλλά και χρήσιμη – δεν πρέπει να προκαλέσει γραφειοκρατικού τύπου δυσλειτουργίες, που θα πλήξουν την ευελιξία του Ιδρύματος».

Ο πρόεδρος του Μεγάρου, Ιωάννης Μάνος ανακοίνωσε τη συμφωνία μεταξύ του London School of Economics και του Μεγάρου για την οργάνωση διαλέξεων - μαθημάτων από καθηγητές του LSE. Τον κύκλο, που ονομάζεται Νew Reflections on our Changing World, ανοίγει, στις 10 Δεκεμβρίου, η διάλεξη του προέδρου και γενικού διευθυντή του LSE, καθηγητή Craig Calhoun. Τα μαθήματα, που εντάσσονται στο Megaron Plus, θα έχουν ελεύθερη είσοδο. Έτσι το ΜΜΑ, μετά το Collège de France, διευρύνει με το LSE τις επιστημονικές του συνεργασίες.

Ο Ιωάννης Μάνος ανέφερε επίσης ότι το ΜΜΑ, εντός αυτής της περιόδου, θα τιμήσει τη μνήμη της μεγάλης ελληνίδας πιανίστριας Τζίνας Μπαχάουερ.

Το νέο ηχητικό σήμα του Μεγάρου που θα προαναγγέλλει στο εξής τις ανακοινώσεις σε όλους τους χώρους είναι απόσπασμα από τη σουίτα «Θάλασσα» του μεγάλου συνθέτη Νίκου Σκαλκώτα, ενώ μότο της σεζόν ο στίχος του Διονυσίου Σολωμού «Με λογισμό και μ' όνειρο».


Επιλογές και προτάσεις: πού θα πάμε και πού όχι

Καταρχάς, ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΜΕ σε όλες εκείνες τις εκδηλώσεις στις οποίες συμμετέχουν η θεωρούμενη ως ορχήστρα, Συμφωνική της ΝΕΡΙΤ, και ο θεωρούμενος ως μαέστρος, Λουκάς Καρυτινός. Θα αποφύγουμε με κάθε τρόπο τις επόμενες εκδηλώσεις στον Κήπο του Μεγάρου (θα προτιμήσουμε το άλσος της γειτονιάς μας), το «ειδικό πρόγραμμα εκδηλώσεων για την περίοδο των Χριστουγέννων και του Πάσχα» (θα προτιμήσουμε να δούμε τους φίλους μας, ν' ακούσουμε καλή μουσική από το στερεοφωνικό μας ή να δούμε κλασικές ταινίες στο βίντεο), τις «ειδικές εκδηλώσεις για παιδιά καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς» (εκτός αν επιθυμούμε τα παιδιά μας να μισούν και το Μέγαρο και την κλασική μουσική καθ' όλη τη διάρκεια της ζωής τους), καθώς, επίσης, δεν θα περάσουμε ούτε απ' έξω από το Μέγαρο ενώ θα πραγματοποιούνται οι κύκλοι εκδηλώσεων «Ελληνικό τραγούδι» και «Ημέρες ποίησης».

ΘΑ ΠΑΜΕ οπωσδήποτε:
• 14 Οκτωβρίου: Ο Λεωνίδας Καβάκος και η πιανίστα Γιούτζα Ουάνγκ ερμηνεύουν τις Σονάτες για βιολί και πιάνο, του Μπραμς. (Τα εισιτήρια, παρά την πολύ υψηλή τιμή τους, έχουν σχεδόν προπωληθεί.)
• 23 Οκτωβρίου: Γκαλά με τους κορυφαίους κόντρα-τενόρους του κόσμου (Μαξ Εμάνουελ Σένσιτς, Χαβιέ Σαμπάτα, Βινς Γι, Γιούρι Μινένκο). Την Καμεράτα διευθύνει ο Γιώργος Πέτρου.
• 19 Νοεμβρίου: Τον κύκλο «Μεγάλοι ερμηνευτές» ανοίγει ο διεθνής Βραζιλιάνος πιανίστας Νέλσον Φρέιρε, με έργα Σούμαν και Σοπέν.
• 10 Ιανουαρίου: Σύμπραξη τεσσάρων μεγάλων σολίστ του πιάνου: Γιάννης Βακαρέλης, Κυπριανός Κατσαρής, Λουί Λορτί και Ελέν Μερσιέ.
• 5 Φεβρουαρίου: Ο Δημήτρης Σγούρος σε ένα ρεσιτάλ με έργα Λιστ, Μπετόβεν και Σοπέν.
• 15 Φεβρουαρίου: Φιλαρμονική της Βιένης υπό τον Ντανιέλε Γκάτι, με τις Συμφωνίες No.1 & No.3 του Μπραμς.
• 17 Μαρτίου: MusicAeterna με τον Θεόδωρο Κουρεντζή σε ένα γκαλά με έργα Ραμό και σολίστ τη σοπράνο Ναντίν Κούτσερ.
• 18 Μαρτίου: MusicAeterna με τον Θεόδωρο Κουρεντζή. Κοντσερτάντε το μπαλέτο Ρωμαίος και Ιουλιέτα του Προκόφιεφ.
• 27 Απριλίου: English Chamber Orchestra με τον Τζούλιαν Ράχλιν στο βιολί, με έργα Μότσαρτ και Μέντελσον.


Max Emanuel Cencic













George Petrou













Nelson Freire











Daniele Gatti











Teodor Currentzis















No comments:

Post a Comment