Ilya Rashkovskiy

Ilya Rashkovskiy
Ilya Rashkovskiy (b. 1984), pianist

Sunday, December 21, 2014

Antonio Vivaldi: Orlando furioso, RV 728 (2 arias) - Marita Paparizou, Claudio Scimone (Audio video)

Εκπλήσσεσαι αμέσως από τη μεγάλη, όμορφη, πλούσια και ελαφρά σκιασμένη μέτζο σοπράνο φωνή και από το βαθύ, σκούρο χρώμα της. Αποχρώσεις του προσαρμόζονται αριστοτεχνικά σε διαφορετικές συναισθηματικές καταστάσεις, που κυμαίνονται από τον ηρωισμό ως την επώδυνη νοσταλγία. Είναι μια θαυμάσια φωνή, που ταιριάζει σε «ρόλους παντελονιού», όπως ο Ορλάντο (ο οποίος γράφτηκε για τη Lucia Lancetti), οι οποίοι απαιτούν την απαραίτητη ένταση για να αποδοθούν σελίδες όπως αυτές της "Nel profondo cieco mondo". Εδώ, όπως και σε πολλά σημεία, σε άλλα κομμάτια, η Παπαρίζου δείχνει μιαν ασφαλή τεχνική όσον αφορά στην υποστήριξη της αναπνοής και την εκφορά της φωνής, καθώς και καλή γνώση του ύφους της μουσικής, μοιράζοντας σωστά το απαιτούμενο βάρος και την απαιτούμενη ισχύ. — Ιταλικό περιοδικό L'Opera, Σεπτέμβριος 2012

Η σπουδαία Ελληνίδα μεσόφωνος Μαρίτα Παπαρίζου ερμηνεύει τις άριες "Nel profondo cieco mondo" και "Sorge l'irato nembo e la fatal tempesta", από την όπερα του Αντόνιο Βιβάλντι «Ορλάντο Φουριόζο». Το ιταλικό μουσικό σύνολο I Solisti Veneti διευθύνει ο έμπειρος Ιταλός αρχιμουσικός Κλαούντιο Σιμόνε.

Η υπόθεση του «Μαινόμενου Ορλάνδου» βασίζεται στο ομώνυμο μεσαιωνικό έπος του Λουντοβίκο Αριόστο. O Ορλάνδος ερωτεύεται την Αντζέλικα και πείθεται να μη σκοτώσει τον Μεντόρο, όταν εκείνη του λέει ότι είναι αδελφός της. Στη συνέχεια, όμως, η Αντζέλικα και ο Μεντόρο παρασύρουν τον Ορλάνδο στην παγίδα της μάγισσας Αλτσίνα και παντρεύονται. O Ορλάνδος μόλις ανακαλύπτει την αλήθεια, χάνει τα λογικά του. Όταν συνέρχεται, καταστρέφει το μαγικό βασίλειο της Αλτσίνα, αλλά συγχωρεί την Αντζέλικα και τον Μεντόρο.



Antonio Vivaldi (1678-1741)

♪ Orlando furioso, RV 728 (1727)

i. Nel profondo cieco mondo
ii. Sorge l'irato nembo e la fatal tempesta

Marita Paparizou, mezzo-soprano

I Solisti Veneti
Μουσική διεύθυνση (Conductor): Claudio Scimone

MD&G, 2012

(HD 1080p - Audio video)


Η Μαρίτα Παπαρίζου ξεκίνησε τη σταδιοδρομία της μετά την απόκτηση της υποτροφίας του ΟΜΜΑ «Αλεξάνδρα Τριάντη», και σπούδασε στην Ιταλία, με τον Roberto Coviello, και αργότερα στο Παρίσι, με τη Janine Reiss. Το οπερατικό της ντεμπούτο γίνεται με το ρόλο του Όναρο στη Γένοβα, στην παραγωγή της «Αριάδνης στη Νάξο», του Ν. Πόρπορα, από το Teatro dell’Opera Giocosa, ενώ στα χρόνια που θα ακολουθήσουν το ιταλικό κοινό θα την απολαύσει ξανά σε ρόλους του Ροσσίνι, όπως Αρσάκης, Ιζολιέ, Ιζαμπέλα, Ταγκρέδο. Έχει εμφανιστεί σε διάφορα θέατρα της Γαλλίας, της Ισπανίας, στο Μόντε Κάρλο, αλλά και στο Λονδίνο, για την Πρώτη Παγκόσμια Αναβίωση του «Τηλέμαχου» του Γκλουκ, αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές στο ρόλο της Κίρκης και επαναλαμβάνοντας το θρίαμβό της λίγες ημέρες μετά στο χώρο του Ηρωδείου. Παράλληλα διατηρεί  εκτεταμένη συνεργασία με την ΕΛΣ σε ένα μεγάλο φάσμα του ρεπερτορίου της μεσοφώνου. Μεγάλη της στιγμή η Κάρμεν, που βραβεύθηκε από την Ένωση Ελλήνων Κριτικών. Τέλος, στη δισκογραφία της εμπεριέχονται ο ρόλος του Όναρο (ντεμπούτο) από την εταιρεία Bongiovanni, ενώ έχει ηχογραφήσει για την MD&G το ρόλο του Ταυρίδη, στην «Αριάδνη στην Κρήτη» του Χαίντελ, με τους Σολίστες της Πάτρας και τον Γιώργο Πέτρου, αλλά και το προσωπικό της CD «Vivaldi ma non solo» με τον Κλαούντιο Σιμόνε και τους Solisti Veneti, το οποίο απέσπασε εξαιρετικές κριτικές από τον διεθνή Τύπο και επίσης βραβεύθηκε πρόσφατα από την Ένωση Ελλήνων Κριτικών.



















Επισκεφθείτε την επίσημη ιστοσελίδα της Μαρίτας Παπαρίζου – Visit the official website of Marita Paparizou



Δείτε επίσης – See also

Μαρίτα Παπαρίζου – Αποκλειστική συνέντευξη

Antonio Vivaldi: Stabat Mater, RV 621 – Marita Paparizou, Claudio Scimone (Audio video)

Marita Paparizou sings Handel, Vivaldi & Bertoni – I Solisti Veneti, Claudio Scimone (Audio video)

Vivaldi Ma Non Solo – Marita Paparizou, Claudio Scimone (MD&G, 2012)


Μαρίτα Παπαρίζου, Δημήτρης Γιάκας: Ο έρωτας στο γαλλικό τραγούδι – Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 11/11/2014

No comments:

Post a Comment