Lukas Geniušas

Lukas Geniušas
Lukas Geniušas (b. 1990), pianist – Second Prize (XV International Tchaikovsky Competition, 2015)

Wednesday, February 25, 2015

Ludwig van Beethoven: Piano Concerto No.5 in E flat major – Maurizio Pollini, Orquesta Sinfónica de Galicia, Danielle Pollini (HD 1080p)

Το Κοντσέρτο για πιάνο αρ. 5 σε Μι ύφεση μείζονα, έργο 73 του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Νοέμβριο του 1811 στη Λειψία και είναι αφιερωμένο στον αρχιδούκα Ροδόλφο της Αυστρίας, πάτρωνα και αγαπημένο μαθητή του συνθέτη. Το έργο έχει καθιερωθεί ως το «Αυτοκρατορικό Κοντσέρτο», επωνυμία που επινοήθηκε όχι από τον ίδιο τον συνθέτη, αλλά από τον Άγγλο εκδότη Johann Baptist Cramer.

Το Πέμπτο Κοντσέρτο για πιάνο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν ερμηνεύει ο μεγάλος Ιταλός πιανίστας Μαουρίτσιο Πολίνι. Τη Συμφωνική Ορχήστρα της Γαλικίας διευθύνει ο Ντανιέλε Πολίνι, γιος του πιανίστα.



Ludwig van Beethoven (1770-1827)

♪ Piano Concerto No.5 in E flat major, Op.73 "Emperor" (1809-1811)

i. Allegro
ii. Adagio un poco mosso
iii. Rondo: Allegro ma non troppo

Maurizio Pollini, piano

Orquesta Sinfónica de Galicia
Διευθύνει ο Danielle Pollini

Palacio de la Ópera, A Coruña, November 14, 2014 (14 Νοεμβρίου 2014)

(HD 1080p)















Danielle & Maurizio Pollini














Γεννημένος στο Μιλάνο στις 5 Ιανουαρίου 1943 – γιος του διακεκριμένου αρχιτέκτονα της εποχής Τζίνο Πολίνι, ο οποίος ταυτόχρονα ήταν και σπουδαίος βιολονίστας, και της Ρενάτα Μελότι, μιας γυναίκας με επίσης μουσικές αναζητήσεις και ταυτόχρονα αδελφής του γλύπτη Φάουστο Μελότι, που έμελλε να ασκήσει μεγάλη επιρροή στον γιο της –, ο Μαουρίτσιο Πολίνι πήρε τα πρώτα του μαθήματα πιάνου σε ηλικία έξι ετών από τον Κάρλο Λονάτι. Στα δέκα μόλις χρόνια του είχε κιόλας δώσει την πρώτη του συναυλία στη γενέτειρά του ενώ στη διάρκεια της εφηβείας του συνέχισε τη μελέτη του δίπλα στον Κάρλο Βιντούσο.

Ο Μαουρίτσιο ήταν μόλις δεκαπέντε ετών όταν ένα ρεσιτάλ με Σπουδές του Σοπέν, που έδωσε στο Μιλάνο, στάθηκε ικανό να στρέψει επάνω του το ενδιαφέρον του Τύπου. Την ίδια χρονιά, το 1957 δηλαδή, κέρδισε το Δεύτερο Βραβείο στον Διεθνή Διαγωνισμό της Γενεύης ενώ την επόμενη άρχισε να σπουδάζει σύνθεση δίπλα στον Μπρούνο Μπετινέλι.

Ήταν το 1960 όταν ο 18χρονος πλέον πιανίστας κέρδισε το Πρώτο Βραβείο στον Διεθνή Διαγωνισμό Σοπέν της Βαρσοβίας. Παρά το ότι η διάκριση αυτή αποτέλεσε το «διαβατήριο» για σειρά εμφανίσεων του νεαρού Πολίνι σε μεγάλες διεθνείς σκηνές, με προεξάρχουσα την ερμηνεία του Πρώτου Κοντσέρτου για πιάνο του Σοπέν υπό τη διεύθυνση του μεγάλου Γερμανορουμάνου αρχιμουσικού Σέρτζιου Τσελιμπιντάκε στη Σκάλα του Μιλάνου, χρόνια αργότερα ο ίδιος εξέφραζε επιφυλάξεις για τις διαγωνιστικού χαρακτήρα διοργανώσεις και τη βοήθεια που παρέχουν σε νέους ερμηνευτές. «Εύκολα καταλαβαίνει κανείς ότι μέσα σε συνθήκες ανταγωνισμού, τεράστιου άγχους και, όχι σπάνια, εκνευρισμού, δεν βρίσκει κανείς το ιδανικό περιβάλλον για να παρουσιάσει μουσική δίνοντας τον καλύτερο εαυτό του» δήλωνε χαρακτηριστικά.

Παρά το ότι οι σπουδές φυσικών επιστημών που ξεκίνησε το 1961 στάθηκαν αιτία να διακόψει τη συναυλιακή του δραστηριότητα για ενάμιση περίπου χρόνο, ο Πολίνι επέστρεψε δριμύτερος στη μουσική παρακολουθώντας μαθήματα δίπλα στον Αρτούρο Μπενεντέτι Μικελαντζέλι. Το 1963 έκανε τις πρώτες εμφανίσεις του σε Λονδίνο και Βερολίνο, ενώ από τα μισά της δεκαετίας του '60 άρχισε να εμφανίζεται τακτικά στις μεγαλύτερες αίθουσες του κόσμου, είτε σε ατομικές εμφανίσεις είτε συνεργαζόμενος με σπουδαία σύνολα.

Την καλλιτεχνική αξία του Πολίνι αναδεικνύουν, μεταξύ άλλων, οι πολυάριθμες τιμητικές διακρίσεις που έχει λάβει εντός και εκτός συνόρων της χώρας του. Το 1995 εγκαινίασε το Φεστιβάλ προς τιμήν του Πιερ Μπουλέζ στο Τόκιο, ενώ τον ίδιο χρόνο, όπως και το 1999, παρουσίασε σειρές συναυλιών στο Σάλτσμπουργκ, στο Κάρνεγκι Χολ της Νέας Υόρκης, στο Παρίσι, στο Τόκιο και στη Ρώμη. Το καλοκαίρι του 2004 εμφανίστηκε ως τιμώμενος καλλιτέχνης στο Διεθνές Φεστιβάλ της Λουκέρνης στην Ελβετία, όπου πέρα από το ρεσιτάλ που παρουσίασε συμμετείχε και σε συναυλίες υπό τη διεύθυνση τόσο του Κλαούντιο Αμπάντο όσο και του Πιέρ Μπουλέζ.

Πηγή: Τουλάτου Ισμα Μ. (tovima.gr)

No comments:

Post a Comment