Sergei Redkin

Sergei Redkin
Sergei Redkin (b. 1991), pianist – Third Prize (XV International Tchaikovsky Competition, 2015)

Wednesday, September 09, 2015

Franz Schubert: Winterreise – Ian Bostridge, Julius Drake

Τα τραγούδια (lieder) ήταν ένα είδος που ο Φραντς Σούμπερτ αγάπησε ιδιαίτερα, συνέθεσε περισσότερα από εξακόσια, και αποτελούν ένα μεγάλο μέρος της μουσικής του δημιουργίας και προσφοράς. Το 1823, σε μία περίοδο μεγάλης κατάπτωσης από τη σύφιλη που τον ταλαιπωρούσε, ανακάλυψε μία σειρά ποιημάτων του όχι πολύ γνωστού ποιητή Βίλχελμ Μίλερ. Η αμεσότητα αυτών των ποιημάτων, του προκάλεσε τόσο μεγάλη εντύπωση, ώστε διάλεξε είκοσι για να γράψει τον κύκλο «Η ωραία Μυλωνού». Τέσσερα χρόνια αργότερα ξαναγύρισε στα ποιήματα αυτά και συνέθεσε έναν άλλο κύκλο τραγουδιών, το «Χειμωνιάτικο Ταξίδι». Στον κύκλο αυτό η απελπισία που συναντάται στην «Ωραία Μυλωνού» φτάνει στα άκρα. Ο Σούμπερτ άλλαξε τη σειρά των ποιημάτων του Μίλερ, έτσι ώστε να εξαφανίσει και τις λιγοστές λάμψεις φωτός και ελπίδας που έδινε ο ποιητής. Δεν υπάρχει αληθινή αφήγηση. Ο ακροατής ακολουθεί τον πρωταγωνιστή, απογοητευμένο από τον έρωτα και βαριεστημένο από τα εγκόσμια, στις περιπλανήσεις του στο μοναχικό και αφιλόξενο χειμωνιάτικο τοπίο. Ο ρόλος του πιάνου δεν είναι πλέον συνοδευτικός, χρησιμοποιείται για να ερμηνεύσει τους στίχους, να αποδώσει συναισθήματα και καταστάσεις. Ο Σούμπερτ είπε κάποτε ότι σύμφωνα με αυτόν δεν υπάρχει αληθινά χαρούμενη μουσική. Ποτέ όμως πριν δεν είχε επιχειρήσει να γράψει μία τέτοιας έκτασης σύνθεση, πάνω σε ένα θέμα οδύνης, όπως το "Winterreise". —  Κώστας Τηλιακός

Τον σπαρακτικό κύκλο τραγουδιών "Winterreise" του Φραντς Σούμπερτ ερμηνεύει ο διεθνούς φήμης Άγγλος τενόρος Ian Bostridge, συνοδευόμενος στο πιάνο από τον επίσης Άγγλο, βραβευμένο ακομπανιατέρ και μόνιμο συνεργάτη του Bostridge, Julius Drake. Το ρεσιτάλ δόθηκε στη Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου στην Ουάσινγκτον, στις 7 Φεβρουαρίου 2015.














Tenor Ian Bostridge and pianist Julius Drake bring a masterly command of vocal nuance and style to Schubert's late masterpiece, a bleak, powerfully cathartic song cycle written in the last months of the composer's life. A young man, rejected by his beloved, wanders into the darkness of a wintry countryside, wracked by searing emotions – grief, anger, loneliness and alienation, touched with brief moments of reconciliation.

Ian Bostridge is an artist of major prominence in the realms of opera, recitals and orchestra engagements. He has been acclaimed as one of the greatest Lieder interpreters onstage today.

British pianist Julius Drake is a leading collaborative pianist on the international concert scene. He is a longtime recital partner of Ian Bostridge.



Franz Schubert (1797-1828)

♪ Winterreise, D.911 (1827)


1. Fremd bin ich eingezogen
2. Der Wind spielt mit der Wetterfahne
3. Gefrorne Tropfen fallen von meinen Wangen ab
4. Ich such im Schnee vergebens nach ihrer Tritte Spur
5. Am Brunnen vor dem Tore da steht ein Lindenbaum
6. Manche Trän aus meinen Augen
7. Der du so lustig rauschtest, du heller wilder Fluß
8. Es brennt mir unter beiden Sohlen
9. In die tiefsten Felsengründe lockte mich ein Irrlicht hin
10. Nun merk ich erst, wie müd ich bin, da ich zur Ruh mich lege
11. Ich träumte von bunten Blumen
12. Wie eine trübe Wolke durch heitre Lüfte geht
13. Von der Straße her ein Posthorn klingt
14. Der Reif hat einen weißen Schein
15. Eine Krähe war mit mir aus der Stadt gezogen
16. Hie und da ist an den Bäumen
17. Es bellen die Hunde, es rasseln die Ketten
18. Wie hat der Sturm zerrissen des Himmels graues Kleid
19. Ein Licht tanzt freundlich vor mir her
20. Was vermeid ich denn die Wege
21. Auf einen Totenacker hat mich mein Weg gebracht
22. Fliegt der Schnee mir ins Gesicht
23. Drei Sonnen sah ich am Himmel stehn
24. Drüben hinterm Dorfe steht ein Leiermann

Ian Bostridge, tenor

Julius Drake, piano

The Library of Congress, Coolidge Auditorium (Thomas Jefferson Building, Washington), February 7, 2015

(HD 720p)

Ian Bostridge















Julius Drake

























Δείτε επίσης – Watch also

Franz Schubert: Winterreise – Thomas Oliemans, Malcolm Martineau

Franz Schubert: Gretchen am Spinnrade – Marina Rebeka, Giulio Zappa

Franz Schubert: Symphony No.9 in C major – Gothenburg Symphony Orchestra, David Afkham

Mahan Esfahani: Harpsichord Concert – Johann Kuhnau, JS Bach, WF Bach, CPE Bach, Bohuslav Martinů, Sergei Prokofiev (HD 1080p)


No comments:

Post a Comment