Ilya Rashkovskiy

Ilya Rashkovskiy
Ilya Rashkovskiy (b. 1984), pianist

Monday, November 02, 2015

MET HD LIVE: Alban Berg: Lulu – Μέγαρο Μουσικής Αθηνών / Megaron, The Athens Concert Hall, 22-11-2015

Alban Berg: Lulu / Νέα παραγωγή, πρώτη φορά σε HD

Μαγνητοσκοπημένη αναμετάδοση από τη Metropolitan Opera της Νέας Υόρκης

Στα γερμανικά με ελληνικούς υπότιτλους

Σκηνοθεσία: William Kentridge
Σκηνικά: Sabine Theunissen
Κοστούμια: Greta Goiris
Φωτισμοί: Urs Schönebaum

Λούλου: Marlis Petersen
Κόμισσα Γκέσβιτς: Susan Graham
Άλβα: Daniel Brenna
Ζωγράφος/Νέγρος: Paul Groves
Δρ. Σεν / Τζακ ο Αντεροβγάλτης: Johan Reuter
Σίγκολτς: Franz Grundheber

Μουσική διεύθυνση: Lothar Koenigs

Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη
Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2015, 19:30
Προπώληση από 2 Νοεμβρίου 2015

Περισσότερες πληροφορίες














Alban Berg: Lulu / New production, first time in HD

Transmission from the Metropolitan Opera, New York

In German with Greek subtitles

Production: William Kentridge
Set Designer: Sabine Theunissen
Costume Designer: Greta Goiris
Lighting Designer: Urs Schönebaum

Lulu: Marlis Petersen
Geschwitz: Susan Graham
Alwa: Daniel Brenna
The Painter/African prince: Paul Groves
Dr.Schön/Jack the Ripper: Johan Reuter
Schigolh: Franz Grundheber

Conductor: Lothar Koenigs

Megaron, The Athens Concert Hall, Alexandra Trianti Hall
Sunday, November 22, 2015, 19:30
Advance bookings from 2 November 2015

More information





Ο καταξιωμένος εικαστικός καλλιτέχνης και σκηνοθέτης Γουίλιαμ Κέντριτζ (Ντμίτρι Σοστακόβιτς: «Η Μύτη», MET 2010), εφαρμόζει τη μοναδική θεατρική οπτική του σκηνοθετώντας το αριστούργημα του Άλμπαν Μπεργκ, «Λούλου». Η περίφημη κολορατούρα σοπράνο Μάρλις Πέτερσεν έχει συνεπάρει το κοινό σε όλο τον κόσμο με τη συγκλονιστική ερμηνεία της στον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Μολονότι ο Αυστριακός συνθέτης Άλμπαν Μπεργκ (1885-1935) κατέθεσε ένα μικρό σε όγκο μουσικό έργο, ο «Βόιτσέκ» του θεωρείται η σημαντικότερη όπερα του 20ού αιώνα, ενώ η «Λούλου» θεωρείται η όπερα-σταθμός για την είσοδο του μοντερνισμού στο λυρικό θέατρο. H «Λούλου» (1934), σε λιμπρέτο του ίδιου του συνθέτη, βασίζεται στα δύο θεατρικά έργα του Φρανκ Βέντεκιντ (Frank Wedekind, 1864-1918), «Το Πνεύμα της Γης» και «Το Κουτί της Πανδώρας». Στα  έργα του αυτά ο σπουδαίος Γερμανός δραματουργός αποτυπώνει τις κοινωνικές και θεατρικές του πεποιθήσεις, σύμφωνα με τις οποίες το σεξουαλικό ένστικτο αποτελεί την πρωταρχική δύναμη ζωής, παρόλο που βρίσκεται σε διαρκή σύγκρουση με τις υποκριτικές και κοινωνικές συμβάσεις. H ηρωίδα του είναι το αληθινό, το άγριο, όμορφο ζώο, ενσάρκωση και σύμβολο του θηλυκού, δαιμονικού ερωτισμού, η «μοιραία γυναίκα» που καταστρέφει και σκοτώνει εραστές και συζύγους για να καταλήξει πόρνη στο Λονδίνο και να δολοφονηθεί από τον Τζακ τον Αντεροβγάλτη.

Το 1933 με την ανάληψη της καγκελαρίας από τον Χίτλερ, η μουσική του Μπεργκ χαρακτηρίστηκε «εκφυλισμένη» και απαγορεύτηκε στη Γερμανία, σταδιακά και στην Αυστρία. Παρότι εξέλιπε το θεμελιώδες κίνητρο να ακούσει κάποια στιγμή την όπερά του, ο Μπεργκ ολοκλήρωσε τη 2η πράξη της «Λούλου» τον Απρίλιο του 1934 και άρχισε την ενορχήστρωση. Πέθανε παραμονή Χριστουγέννων του 1935, αφήνοντας το έργο ανολοκλήρωτο. Το 1937 παρουσιάστηκε στη Ζυρίχη η δίπρακτη εκδοχή, με σπαράγματα της 3ης πράξης και μέρη από τη Σουίτα «Λούλου» που είχε συνθέσει ο Μπεργκ το 1934. Ο κόσμος του Μεσοπολέμου βρέθηκε αντιμέτωπος με τον κυνικό εαυτό του. Οι πίνακες του Βίλελμ Χάινριχ Ότο Ντιξ (1891-1969) ζωντάνεψαν στη σκηνή της όπερας.

Η χήρα του συνθέτη ζήτησε από τους συνοδοιπόρους του, Άρνολντ Σένμπεργκ (1874-1951), Άντον Βέμπερν (1883-1945) και Αλεξάντερ φον Τσεμλίνσκι (1871-1942) να ολοκληρώσουν τη «Λούλου». Την άρνησή τους ακολούθησε η δική της απολύτως αρνητική στάση να επιτρέψει σε οποιονδήποτε άλλο πρόσβαση στο υλικό, κάτι που φρόντισε να διασφαλίσει με τη διαθήκη της. Προτού πεθάνει (1976) και εν αγνοία της, ο εκδοτικός οίκος που είχε τα δικαιώματα, έδωσε το υλικό στον Αυστριακό συνθέτη και μαέστρο Φρίντριχ Τσέρχα (Friedrich Cerha, 1926-). Έτσι, η όπερα πλήρης, με τη λυτρωτική τελική κάθαρση, παρουσιάστηκε στην παρισινή Όπερα το 1979 σε μουσική διεύθυνση του Πιερ Μπουλέζ, σκηνοθεσία του Πατρίς Σερό και με την Τερέζα Στράτας στον κεντρικό ρόλο. Η επιτυχία ήταν τέτοια ώστε η «Λούλου» να καθιερωθεί αμέσως σε όλο τον κόσμο ως ένα από τα αριστουργήματα του 20ού αιώνα.


Acclaimed artist and director William Kentridge (Dmitri Shostakovich: "The Nose", MET 2010) applies his unique theatrical vision to Berg's notorious femme fatale who shatters lives, including her own. Soprano Marlis Petersen has excited audiences around the world with her portrayal of the tour-de-force title role, a wild journey of love, obsession, and death. Susan Graham joins a winning cast, including Daniel Brenna and Johan Reuter.

One of the most important – not to mention notorious – stage works of the 20th century, Lulu is the drama of a young woman who sexually and emotionally dominates a wide range of willing victims, both male and female. Herself a victim of society, she seems to embody all the frightening aspects of the human condition, a combination of primal instinct and distinctly modern amorality. Berg's score employs the twelve-tone technique pioneered by his teacher Arnold Schoenberg but in a keenly dramatic way that makes it accessible to all kinds of audiences. Berg died before completing Act III of the opera, and Lulu was first performed as a fragment. Efforts to finish the score based on Berg's notes were hindered by his widow and only realized, after her death, by the Austrian composer Friedrich Cerha, in 1977.

Wilhelm Heinrich Otto Dix: Metropolis (1928)












Δείτε επίσης – Watch also

Alban Berg: Lulu – Marlis Petersen, Kirill Petrenko, Dmitri Tcherniakov – Bavarian State Opera 2015 (Download the opera)

Alban Berg: Lulu Suite – Anna Prohaska, Claudio Abbado

No comments:

Post a Comment