Sergei Redkin

Sergei Redkin
Sergei Redkin (b. 1991), pianist – Third Prize (XV International Tchaikovsky Competition, 2015)

Monday, June 13, 2016

Η κλασική μουσική βελτιώνει τη νοητική ανάπλαση των παιδιών
















Τα παιδιά που παίζουν βιολί ή μελετούν πιάνο μπορούν να μάθουν περισσότερα από τον ίδιο τον Μότσαρτ.

Το πανεπιστήμιο College of Medicine του Βερμόντ, και η παιδοψυχιατρική ομάδα διαπίστωσε ότι η μουσική εκπαίδευση μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να εστιάσουν την προσοχή τους, να ελέγχουν τα συναισθήματά τους και να μειώσουν το άγχος τους. Η έρευνα δημοσιεύεται στην Επιθεώρηση της Αμερικανικής Ακαδημίας Παιδικής και Εφηβικής Ψυχιατρικής.

Ο James Hudziak, MD, καθηγητής ψυχιατρικής και διευθυντής του Κέντρου στο Βερμόντ, αποκάλεσε τη μελέτη «τη μεγαλύτερη έρευνα στην ανάπτυξη εγκεφάλου». Η έρευνα συνεχίζεται με τα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας και Απεικόνισης Μαγνητικού Συντονισμού (MRI) συγχρόνως με τη μελέτη ανάπτυξης φυσιολογικού εγκεφάλου.

Χρησιμοποιώντας τη βάση δεδομένων της, η ομάδα ανέλυσε τις απεικονίσεις του εγκεφάλου 232 παιδιών ηλικίας 6 έως 18 ετών.

Στα παιδιά, ο φλοιός – το εξωτερικό στρώμα του εγκεφάλου – έχει αλλαγές στο πάχος. Σε προηγούμενη ανάλυση των δεδομένων MRI, ο Hudziak και η ομάδα του ανακάλυψαν ότι η πάχυνση του φλοιού ή η λέπτυνση σε συγκεκριμένες περιοχές του εγκεφάλου, αντανακλούσε την εμφάνιση άγχους, κατάθλιψης, προβλήματα προσοχής, επιθετικότητας και ζητήματα ελέγχου συμπεριφοράς, ακόμη και σε υγιή παιδιά. Σε αυτήν τη μελέτη, ο Hudziak ήθελε να δει εάν μια θετική δραστηριότητα, όπως η κλασική μουσική εκπαίδευση, επηρεάζει τους δείκτες στο φλοιό.

Η μελέτη απέδειξε επίσης ότι και το σύνολο του περιβάλλοντος ενός νεαρού ατόμου – γονείς, δάσκαλοι, φίλοι, κατοικίδια ζώα, εξωσχολικές δραστηριότητες – συμβάλλουν στην ψυχική υγεία του παιδιού. «Η μουσική όμως είναι ένα από τα πιο κρίσιμα συστατικά», λέει ο Hudziak.

Οι μελετητές βρέθηκαν με αναμενόμενα αποδεικτικά στοιχεία. Η κλασική μουσική που άκουσαν τα παιδιά, τροποποίησε τις κινητικές περιοχές του εγκεφάλου τους, λόγω του ότι η δραστηριότητα αυτή απαίτησε τον έλεγχο και τον συντονισμό κινήσεων. Ακόμη πιο σημαντικές ήταν οι μεταβολές στις περιοχές συμπεριφοράς ρύθμισης του εγκεφάλου. Για παράδειγμα, η μουσική επηρέασε το πάχος στο τμήμα του εγκεφαλικού φλοιού που σχετίζεται με την εκτελεστική λειτουργία, συμπεριλαμβανομένης και της εργασιακής μνήμης, του ελέγχου της προσοχής, καθώς και την οργάνωση και τον προγραμματισμό για το μέλλον.

Το μουσικό υπόβαθρο ενός παιδιού φαίνεται να συσχετίζεται με το πάχος του φλοιού σε περιοχές του εγκεφάλου που παίζουν έναν κρίσιμο ρόλο στον ανασταλτικό έλεγχο, και στις πτυχές επεξεργασίας του συναισθήματος. Τα ευρήματα ενίσχυσαν την υπόθεση του Hudziak ότι ένα βιολί θα μπορούσε να βοηθήσει ένα παιδί που δίνει μάχη με ψυχολογικές διαταραχές, πολύ περισσότερο από μια θεραπευτική αγωγή χαπιών. «Το πρόβλημα είναι ότι αντιμετωπίζουμε τα πράγματα που προκύπτουν μόνο από την αρνητική τους πλευρά, αλλά ποτέ δεν προσπαθούμε να χρησιμοποιήσουμε θετικά πράγματα ως θεραπεία.»

Ωστόσο, η προσέγγιση μουσικής παιδείας στους μαθητές ίσως είναι δύσκολη. Σύμφωνα με τους συντάκτες της μελέτης, τα τρία τέταρτα των μαθητών του γυμνασίου δεν έχουν λάβει ποτέ, ή μόνο σπάνια, εξωσχολικά μαθήματα στη μουσική ή στις τέχνες. «Αυτές οι στατιστικές υπογραμμίζουν ότι είναι ζωτικής σημασίας η εύρεση καινοτόμων τρόπων εκπαίδευσης, έτσι ώστε η μουσική να γίνει ευρύτερα διαθέσιμη από την παιδική ηλικία.»

Πηγή: el.gr (09/05/2016)















See also / Δείτε επίσης

10 reasons why people who learn music are more likely to be successful

No comments:

Post a Comment